Steam opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hey allemaal,

Ik heb een probleem met Steam. Ik kan het namelijk niet meer opstarten.
Telkens als ik het doet, gebeurd er niks, maar krijg ik een Windows Cursor dat er iets aan het laden is.
Bij taakbeheer staat dan "Automatic program reactivator".

Hij heeft eerder gewerkt op mijn PC, werkt op een virtuele machine van Windows XP, en op mijn laptop, Windows 8.1.
Mijn computer draait op Windows 8, en opnieuw installeren heeft niet geholpen.

Helaas werkt de steam support erg langzaam, en hoopte ik hier hulp te krijgen.
Alvast bedankt!

Je kunt eens in de steam directory "steam.dll" hernoemen naar iets anders , de "appcache" folder deleten en nogmaals proberen te starten.

Die bestanden heb ik nieteens omdat ik steam al er helemaal vanaf heb gegooid en er opnieuw op heb gezet.

steam.dll is de standaard dll van steam, je moet die dus sowieso hebben na een succesvolle installatie

Dan installeert hij niet succesvol. De installatie gaat wel heel erg snel vind ik, bedenk ik me ineens...

Maar ik heb net alles eraf gegooid, overal waar het woord steam in zat, en ook met regedit...

Staat de steam installer niet per ongeluk vast in je firewall of iets dergelijks? Steam niet geblocked door je virusscanner? Kan zomaar zoiets doms zijn.

Ik gebruik Windows Defender, op mijn laptop is het geen probleem, en hij heeft eerder gewerkt. Ik heb in de tussentijd niks aan mijn firewall gedaan.

Ok mijn Steam was vandaag corrupt geworden en ik heb het volgende gedaan om het te reparen. Ga naar de map waar je steam in staat delete alles BEHALVE de Steam .EXE en de map genaamt SteamApps, want daar staan je games en wat andere user data in. Als je daarna de .exe van Steam opstart dan zal Steam automatisch weer downloaden en opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan