Steam_api.dll missing

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ryo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ryo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Ik heb laatst Black Ops gedownload, maar vele mensen (denk ik) hebben het probleem dat het Steam_api.dll mist.
Ik heb GEEEEN verstand van computers, maar dit is zeer frustrerend, en ik heb geen idee wat ik moet doen...
Ik heb al een paar uurtjes ziten te googlen maar toch blijft het onduidelijk, kan iemand op een makkelijk manier goed uitleggen hoe ik dit fix? :confused:

Welkom op Helpmij.nl.:)

Steam even opnieuw installeren?

Ik ben er niet zeker van, maar gok dat Black OPS niet via Steam gedownload is.;)

Ik geef toch aan;
maar gok dat Black OPS niet via Steam gedownload is.

Ik heb Black ops zelf ook en weet dat ik met mijn account deze via Steam weer kan downloaden, zonder de DVD nodig te hebben.

Indien wel via Steam gedownload, dan Steam opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Ja klopt.
maar ik vond het raar dat je gokte dat Black Ops niet van steam kwam terwijl de starter van dit onderwerp het wel aangaf.

Ik heb laatst Black Ops gedownload

maar gok dat Black OPS niet via Steam gedownload is

Dat snap ik niet helemaal.
en die fix installeren duurt een paar seconden en het probleem is dan opgelost. (als het goed is :) )

Dat is voor mij ook de beste oplossing,
Mocht dat niet lukken dan kun je hier de Fix downloaden:

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?steam_api

-Luuk

Op die site ben ik vaker gekomen, maar toen:

To install steam_api.dll, follow these instructions:

* Open the zip-file you downloaded from DLL-files.com.
o Extract the .dll-file to a location on your computer. We recommend you to unzip the file to the directory of the program that is requesting the file. If that doesn't work, you will have to extract the file to your system directory. By default, this is C:\Windows\System (Windows 95/98/Me), C:\WINNT\System32 (Windows NT/2000), or C:\Windows\System32 (Windows XP, Vista, 7).
o Make sure overwrite any existing files (but make a backup copy of the original file).
o Reboot your computer.
o If the problem still occurs, try the following:
+ 1. Press Start and select Run.
+ 2. Type CMD and press Enter (or if you use Windows ME, type COMMAND).
+ 3. Type regsvr32 "filename".dll and press Enter.

WAT STAAT HIER? ik wordt al gek als ik dat zie? snap er niks van :confused:

- Open de zip file
- haal de file eruit, en plaats hem in je "System" dus meestal C:\Windows\System
- overschrijf de bestaande files. (maar maak een kopie van het orgineel)
- start je computer opnieuw op
- als je het probleem nog steeds hebt doe dan het volgende:

1. druk start en click Uitvoeren
2. Type in CMD en druk Enter (als je Windowns ME hebt typ dan: COMMAND)
3. Type regsvr32 "Filename".dll en druk Enter

Succes jongen :)

Dat was jij zegt is me al te moeilijk, Wat System? C:\Windows\System waar vind ik dat dan?
en dan overbrengen, wat?
overschrijf de bestaande files. (maar maak een kopie van het orgineel) hoe doe ik dit?

Ja sorry dat ik een beetje dom bezig ben, maar ja ik ben echt slecht in dit soort dingetjes :S

Als het te veel werk is laat maar, dan geef ik het wel op -,-

Kijk eens:

Met C:\Windows\System bedoel ik:

Ga gewoon naar Deze Computer -> Lokaal Station ( C: ) -> Windows -> System32

Met overbrengen betekent het gewoon:
De zip file uitpakken op je bureaublad en dan slepen naar het dikgedrukte

Met overschrijven bedoel ik het volgende:
Het kan zijn dat er al een file zoals die bestaat, dan vraagt de computer jouw of jij zeker bent dat je hem wilt overschrijven.
In dit geval klik je dus "Ja alles overschrijven".
(maar mocht je het verkeerd doen dan gaat het fout, vandaar dat je een kopie van het orgineel houdt.)

Simpel.
-Luuk

Laatst bewerkt:
Lijkt me sterk dat we het hier over Windows 98(se)/ME hebben, dus moet de file niet in de "system" folder. Echter in System32 folder;
C:\Windows\System32 (Windows XP, Vista, 7)

Geef eens aan, waar je de game gedownload hebt?

The procedure entry point SteamApi_RestartAppIfNecessary could not be located in the dynamic link library steam_api.dll.
Het wordt alleen maar gekker.

Ik heb laatst Black Ops gedownload, maar vele mensen (denk ik) hebben het probleem dat het Steam_api.dll mist.
Ik heb GEEEEN verstand van computers, maar dit is zeer frustrerend, en ik heb geen idee wat ik moet doen...
Ik heb al een paar uurtjes ziten te googlen maar toch blijft het onduidelijk, kan iemand op een makkelijk manier goed uitleggen hoe ik dit fix? :confused:

hi,
http://www.fix-all-dll-errors.com/steam_api.dll/

u can go to this site...this will help in case of missing or for downloading dll's or also if there is errors in dll's..!
I also registered few dll's from this site...worked in my case :)

Zelfde

Ik heb dit ook,
ik heb alles gedaan wat jullie zeiden en toch lukt het niet !?

bij mij zegt hij:
kan toegangspunt van procedure steamuserstats niet vinden in dll-bestand steam-api.dll

Welkom op Helpmij.nl.:)

Je hebt al een eigen topic lopen. Het is niet wenselijk mee te liften in iemand zijn / haar topic, daarbij is deze topic niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan