Steeds blauw scherm(bsod's) met goeie temps

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielzij

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Ik heb een amd athlon 7750 dual core die draait standaard op 2,7 GHz.
Ik ben al een tijdje bezig met overklokken want k heb er goeie temps.
Alleen als ik boven de 3 Ghz kom op welke manier dan ook. Krijg ik een blauw scherm met wat tekst (bsod). Ik heb de fsb verhoogt en ook de multipelier. En ook aleen de fps of alleen de multipilier en dat alles op verschillende voltages, momenteel draait hij op 3 Ghz met alleen de multipilier op 15x en de fsb gewoon op auto dus 200. Maar ik wil graag verder overklokken want ik heb goeie temps stresed rond 50 graden en idle 40. Hoe komt het dat ik als nog een blauw scherm krijg?

Dat kan komen omdat je CPU het 'gewoon niet meer aan kan' :thumb:
Dan heb je gewoon een 'slecht' overklok-exemplaar.

Let op: als je je FSB wijzigt, gaat ook je RAM sneller lopen waardoor die onstabiel kan worden!
Probeer dus een zo hoog mogelijke multiplier in te stellen.

Laatst bewerkt:
Nee ben ik het niet met je eens.
Ga maar eens naar http://www.amdgeeks.net/overclockdatabase dan kies je bij Search by filtering: en dan bij proceesor "amd athlon X2" en dan bij model "7750" dan zie je 4 mensen die deze processor ook overgeklokt hebben de hoogste heeft hem op 3,645 Ghz dus het is niet een slecht overklokbare pros. Iemand nog een ander idee? op een ander forum zeiden ze dat het ws aan mijn mobo lag mijn mobo is "m3n78-vm"

Jep maar ik heb niks aan de ram veranderd.
Ik heb het niet overgeklokt of zo en niks aan de instellingen van me geheugen veranderd.
En wat je zei als je je fsb veranderd gaat je ram ook omhoog. Dat klopt alleen ik verander dus niks aan mijn fsb.

Heb ik ook al geprobeerd.

Ik heb alleen de fsb veranderd en ook een keer alleen de multipilier.
En ook allebei. En dat alles op verschillende voltages.
Pff kweet het echt niet meer

Heb je dit ook als je de overklok helemaal terug draait? Wat is de exacte foutmelding in de BSOD scherm? Die foutmeldingen geven aan wat de fout veroorzaakt.

PS leuk zo'n verwijzing naar een overklok database, maar dit geeft geen garantie dat jij dat ook kan halen.;)

Ik kan niet zien wat erin dat bsod scherm staat je ziet het maar 1 of 2 sec.
Maar ik weet al waar het aan ligt het ligt aan mijn moederbord "m3n78-vm"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan