• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Steeds enthousiaster over het rapport... maar kan nog wel wat meedenkhulp gebruiken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

dracul1

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Hai,

Zoals de titel al zei, ik word steeds enthousiaster over het rapport dat ik in excel probeer te maken.
Ik heb het bestand bijgesloten, in een zipbestand, want ik begreep dat bestanden met macro's e.d. niet rechtstreeks op het forum geplaatst kunnen worden.

Een aantal punten waar ik nog over loop te dubben:
* hoe zorg ik er voor dat de leerlingenlijst (kolom A en B) altijd zichtbaar blijven; ik heb dit ooit in een ander bestandje gezien, dat je alle andere kolommen links en rechts kon schuiven, terwijl kolom A+B bleef staan. Dit lijkt mij handiger voor het overzicht;
* ik heb nu een kolom gemaakt met opmerkingen, die ingevuld kunnen worden door de leerkracht. Op zich zou je telkens een rapport kunnen laten maken en dan handmatig de gegevens voor die vakken invullen, echter, dan ben je het kwijt bij het afsluiten, terwijl als je het uit een kolom laat halen zoals ik het nu doe, je het rapport op een later tijdstip ook nog eens kan bekijken. Dit neemt echter op deze manier wel veel ruimte in, in een hele lange rij kolommen die er aan het ontstaan zijn. Eigenlijk wil ik het aan een maximum aantal tekens binden, zodat niet de hele layout verschoven gaat worden als er te veel in geplaatst wordt;
* ik ben geen layout wonder, ik probeer iets te maken waar straks andere collega's (die nog véél minder weten dan ik (en da's al niet veel) ook mee kunnen werken, dus elke tip/advies/wijziging die je maar kunt voorstellen waardoor het gemakkelijker zou worden... ik hou me aanbevolen!

Schiet eens raak met tips/advies/opmerkingen, positief/negatief, etc, etc.

Alvast bedankt voor het kijken!

Niels

Bijlagen

ik hou het voorlopig even alleen op de 1e vraag

1) excel 2007 beeld => deelvensters blokkeren
excel 2003 beeld (?)=> titels blokkeren

heb je vragen, laat het gewoon even weten.

Ha Oeldere,

Bedankt voor de tip, ga het morgen gelijk proberen. Ben gisteren en vandaag al de hele dag met school bezig geweest, dus ben op dit moment bekaf... Morgen ga ik er mee aan de slag! Bedankt!

Zo, had eindelijk even tijd om er mee verder te stoeien en 't is gelukt. 't Was toch nog iets lastiger in eerste instantie dan ik dacht, omdat ik eerst het venster moest splitsen om een en ander gedaan te krijgen, maar het is gelukt! Hartstikke bedankt!

Vraagje aan iedereen ter informatie voor mijzelf,

Zoals ik het nu opgezet heb, zou het ook mogelijk zijn om alle vakken op een apart werkblad te zetten en dan op dezelfde manier de gegevens 'terug' te halen op het werkblad 'Rapport printen'?
Dan zou het voor een collega gemakkelijker zijn om puur het vak rekenen (bijv.) te pakken, daar alles in te vullen, zonder de hele tijd te moeten schuiven... Ik ben op zoek naar het grootste gebruiksgemak om het zo maar te benoemen.

@Oedele, nogmaals dank!!!

Niels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan