Steeds F1 drukken voor Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi,

Na het moederbord resetten krijgen we steeds de melding voor het opstarten dat we F1 moeten drukken.
Het probleem was dat er een wachtwoord op het bios stond en niemand dit gedaan had en ook niemand wist ( konden niet opstarten van CDrom om windows er opnieuw op te zetten )
Dus dan hebben we het bios gereset maar nu krijgen we de melding 512-Chassis fan not detected.

het gaat om een HP D530 SFF
Waar kunnen we dit uitzetten dat de computer weer normaal door start zoals hij van te voren ook deed

Alvast bedankt

Nathalie

Zoals deze handleiding aangeeft in (bijlage-)pagina C4:

Melding: 512-Chassis, rear chassis, or front chassis fan not detected
Betekenis: Fan is not connected, may have malfunctioned.
Aanbevolen actie: Reseat chassis, rear chassis, or front chassis fan cable.
Reseat chassis, rear chassis, or front chassis fan.
Replace chassis, rear chassis, or front chassis fan.

Oftewel: Eerst de ventilatoren-kabels helemaal losmaken en weer aansluiten.
Dan proberen of het helpt als je de ventilatoren zelf opnieuw inbouwt (zouden nu bijv. enigszins geblokkeerd kunnen in hun ronddraaien).
Dan proberen om de kapotte ventilator(en) te vervangen.

Zet dus zeker de computer eens aan terwijl je de systeemkast open hebt, zodat je kunt zien of bepaalde ventilatoren niet (goed) draaien.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je antwoord, er zit geen 2de van in alleen op de CPU als ik die los maakt krijg ik die melding ook , op de Kast fan zit niets aangesloten maar hoe ik die melding weg krijg weet ik tot nu toe nog niet.
Voor het bios reset was dit probleem niet maar we konden Windows niet opnieuw installeren omdat er een wachtwoord opstond en dat we niet konden opstarten van CD.

Moet ik er een kast Fan nu in gaan plaatsen of kan ik die melding ergens in het Bios uitzetten :confused:

Groetjes,

Nathalie

Wellicht is er in de BIOS een mogelijkheid om de monitoring van diverse apparaten (zoals de temperatuur van de CPU, maar misschien ook het toerental/status van de ventilatoren) ergens uit te zetten.

Tot mijn ergernis kon ik op de hp site alleen een telefoonnummer vinden, dus geen fatsoenlijke gebruikershandleiding met alle opties in de BIOS. In ieder geval lijkt het erop dat je in de BIOS kunt komen door bij starten van de pc (zodra er enig signaal naar de monitor gaat, dus het lampje van de monitor gaat branden) op F10 te drukken. Ik vermoed dat die monitoring opties dan onder de kop Advanced zullen staan.

Hopelijk heb je zelf nog wel zo'n handleiding (op papier of op cd-rom e.d.) waar je de monitoring opties in de BIOS kunt vinden, zodat je er ermee experimenteren kunt.

Succes,

Tijs.

hoi,

Een kennis heeft er na gekeken en hij heeft het opgelost door een kleine fan in de pc te zetten die hij nog had liggen, hij kreeg het ook niet weg de melding maar zo gaat het ook :)

Toch heel veel dank allemaal.

Nathalie

wachtwoord in bios?

Batterijtje er uit,en weg.
En steeds F1 indrukken,of Del?
Zal er iets verkeerd ingesteld staan,in je bios.

Dit bericht stamt uit 2010 oorspronkelijk en kan met rust gelaten worden. Om die reden zet ik er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan