Steeds foutmelding EXPLORER EXE

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalisjke

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Al enkele weken krijg ik voortdurend ( bij het opstarten, tijdens het werken met pc ) het bericht rer.exe is een fout: "In explo opgetreden en moet worden afgesloten".Dan kan ik ook een foutenrapport bekijken. Alle icoontjes verdwijnen van mijn bureaublad en komen na een 20-30 seconden terug. Ben ik aan een programma bezig kan ik dat eerst wel voortdoen! Is wel héél vervelend.

Ik verwijderde al "Spamfighter". Verder heb ik AVGn free edition en ook gebruik ik regelmatig "One Click Optimizer". Ik gebruik Firefox maar Int Explorer staat nog op de pc. Wie kan mij aub helpen? Kan ik Internet Explorer verwijderen en hoe? Zou dat iets veranderen aan mijn probleem? Kan explore.exe "vernieuwd" worden en waarvoor dient eigenlijk explorer. exe?

In bijlage copie van het bericht dat ik steeds krijg, altijd 't zelfde, alleen het nummer vóór appcompat verandert.

Kan u mij aub helpen ? ? ?

Bijlagen

• SP32-20100916-103020.jpg
    SP32-20100916-103020.jpg
    28,8 KB · Weergaven: 180
Ik denk dat je e.e.a. zal moeten verwijderen op je pc om je pc te ontdoen van deze vervelende melding.
Plaats daarom een Hijackthis log om wat wijzer te worden.
Je doet dat als volgt:

HijackThis Log maken

Download en installeer HijackThis hier
Het programma zal een snelkoppeling op het bureaublad maken en gelijk openen na installatie, zo niet, open HijackThis via de snelkoppeling
Klik in het hoofdscherm op Open the Misc Tools section
Klik in het geopende venster op Main
Zorg ervoor dat de volgende opties zijn aangevinkt:
-Make backups before fixing items
-Confirm fixing and restoring of items
-Ignore non-standard but safe domains in IE
-Include list of running processes in log files
-Do not show intro frame at startup

Klik op Main menu om naar het hoofdscherm terug te gaan
Klik op Do a system scan and save a logfile
HijackThis zal het de log automatisch opslaan in de installatiemap
Kopieer de inhoud v/h logfile en plaats deze hier op het forum

Let op:
Het installatie-bestand van HijackThis dat via bovenstaande koppeling wordt aangeboden maakt een eigen map aan in Program Files (of de locatie die de gebruiker zelf heeft gekozen).
In deze map worden ook de logs en backups van de door HijackThis verwijderde items opgeslagen.

Explorer.exe is een Windows Systeembestand dat corrupt is geworden.
Klik Start>uitvoeren>type cmd>SFC /scannow

(type SFC/? voor meer info)

Dorado, dat met die "HijackThis" zie ik écht niet zitten,... leek die ik ben !Die " SFC /scannow" heb ik gedaan en na zo'n 10 minuten scannen ( tot balk volledig vol was) gebeurde er helemaal niets ! Ondertussen komt het alsmaar meer voor,die " foute explorer.exe " melding met het afsluiten tot gevolg.

Kun je mij helpen,Dorado???

Uiteraard is het geheel vrijblijvend mijn adviezen of die van anderen op te volgen... Zonder HijackThis log kan ik niet zien welke processen er op jouw pc draaien.
Het is echter beter eerst nog een andere stap uit te voeren..

• Download Malwarebytes' Anti-Malware; http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om de installatie te starten.
  • Als installatie voltooid is, start het programma,
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware,
  • Klik daarna op "Voltooien",
  • Indien een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden,
  • Wanneer het programma volledig up to date is selecteer je het tabblad Scanner
  • Selecteer "Volledige scan" en klik op de knop "Scan". Malwarebytes' Anti-Malware zal nu de computer scannen,
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig,
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op op OK, daarna op "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien,
  • Wordt er wat gevonden door MBAM, dan zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is en daarna klik je op: Verwijder geselecteerde,
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Sta toe dat de computer opnieuw gestart wordt. Doe dit onmiddellijk!!
  • Na de herstart start je Malwarebytes' Anti-Malware opnieuw,
  • Klik op het tabblad "Logs". Daar vind je een overzicht van de logs gemaakt door MBAM. Deze worden opgeslagen als mbam-log-jaar-maand-dag (uur).txt,
  • Kies de meest recente, dubbelklik er op. De logfile opent,
  • Post de inhoud van de logfile.

Laatst bewerkt:
Zo'n vlug antwoord, Dorado! Fijn, zeg! Probeer het morgen allemaal uit, ... en dan hoor je me weer! THANKS en goede nacht ... (?) straks?!:)

Raar maar waar, Dorado! Ik hield daarstraks eens "een grote kuis" op mijn bureaublad EN ... sindsdien is de melding van Explorere.exe ( met alle gevolgen ) plots verdwenen! Definitief ??? 'k Hou je op de hoogte! Heb jij er soms een uitleg voor???:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan