Steeds komma ipv punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Ik heb in Windows 11 home alle instellingen nagekeken en aangepast voor toetsenbord en talen om een punt te hebben indien ik op het punt van het numerieke klavier druk.
Nu lukt dat enkel maar op internet. In alle apps zoals mail en office krijg ik toch een komma.
Wat kan ik hier aan doen?
 
Het numerieke toetsenbord geeft het teken dat je als decimaal teken hebt ingesteld. Nooit het teken dat op de toets staat. Tenzij je de punt als decimaal teken gebruikt, dan wel. Maar dan gebruik je ook Amerikaanse getalnotatie. Waarom je die toets zou gebruiken in tekst, is mij dan weer een raadsel :). Je zit daar toch niet met je handen als je tekst aan het typen bent in een mailtje?
 
Het is veel makkelijker tijdens het typen om het punt van het numerieke klavier te gebruiken dan steeds de shift toets te moeten gebruiken voor het zetten van een punt.
 
Wat heb jij voor raar toetsenbord? Bij mij zit de punt onderaan, en het > teken erboven. De Shift toets heb je dus nooit nodig voor een punt. Hetzelfde voor de komma. Daar zit het < teken boven. Dus nee, ik denk niet dat je ook maar één medestander in dit forum gaat vinden die ook vindt dat het gebruik van de punt op het numerieke toetsenbord makkelijker is om te typen dan de punt die je, als je je handen gewoon op het toetsenbord houdt als je een bericht zoals dit typt, onder de ringvinger zit. Zeker als je met 10 vingers hebt leren typen. Ik zou zeggen: controleer eerst je toetsenbord.
Maar wellicht typ jij met één vinger, of met de muis :d.
 
Op mijn Logitech azerty bord(K740 model name y-uy95) staan onderaan achter de letters ,;:= en met shift ingedrukt ?./+ begrijp je nu wat ik bedoel?
 
Bedankt voor de linken. Heb het opgelost gekregen door toch instellingen aan te passen, zowel in Windows als in Libre Office. Ergens diep verscholen bij de instellingen van tijd en taal > taal en regio en typen heb ik iets veranderd, maar na aanpassing en testen wist ik niet meer wat .Ik heb nadien alles terug overlopen en vond het nog niet. Mocht ik het ooit nog eens moeten doen weet ik op zijn minst toch waar te beginnen.
In Libre Office (Writer) heb ik onder extra >opties>taalinstellingen>talen het vinkje uitgezet bij decimaal scheidingsteken: gelijk aan lokale instelling (,)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan