Steeds meer computerproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Vanmorgen ben ik naar de winkel teruggegaan waar we de laptop hadden gekocht. Ik had hem meegenomen om daar ter plekke te bekijken hoe ze internet erop zouden zetten. Er staan in de rechter benedenhoek allemaal icoontjes en er staat er eentje bij met 2 computers met een rood kruis erdoorheen. De medewerker van die winkel ging erop rechtsklikken en hij klikte op het onderste woord van het submenu. Hij kreeg hele andere netwerken als ik! Hij drukte op een onbeveiligd netwerk, en we hadden al heel snel internet. Ik was er erg blij mee en ging opgetogen naar huis. Daar aangekomen wilde ik internet weer opstarten, maar hij deed het weer niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukte niet. De foutmeldingen waren onder andere: sitecom kan geen verbinding maken met internet, er moet een LAN-kabel tussen (terwijl het draadloos is? ), de signaalsterkte is te zwak, adapter wordt niet herkend en de router (mogelijk) ook niet.
Ik ben het anders gaan doen. Ik ging op de gewone computer met de CD-rom werken die ik erbij had gekregen, maar daar kwam ik niet uit omdat alles in het Engels is. Maar ik had van iemand op een forum een Nederlandstalige handleiding gekregen en begon weer van vooraf aan. Nu kreeg ik de melding dat de "settings were succesfully changed" en toen ik op connect drukte, stond er: "connect has failed". Sindsdien hadden we geen internet meer.
Ik heb een paar virusscans laten lopen zonder resultaat. Ook heb ik de modem gereset, ook zonder resultaat. Alle 3 de lampjes brandden de hele tijd groen. Nog steeds geen resultaat.
Ik heb de computer uitgezet en toen die na ca. 2 uur weer aanging, kreeg ik de volgende melding:
U bent mogelijk de dupe geworden van softwarevervalsing.
Dit exemplaar van Windows is tijdens de validatie niet als legitiem beoordeeld.
Zelf denk ik dat ik bij het inschakelen van de router iets verkeerd heb ingesteld waardoor we steeds deze melding krijgen.
We hebben nu de router er tussenuit gehaald waardoor we weer internet hebben en gaan hem omruilen voor een ander.
Wat moet ik doen om geen meldingen meer te krijgen van vervalsing?

Dit klinkt als 4 verschillende problemen:
1: Je hebt geen goede draadloze verbinding.
2: Je hebt een internet kaart aan staan, die geschikt is voor bekabeld, terweil je die niet gebruikt.
3: Je hebt verkeerde modem instellingen zodat je nu geen internet meer hebt.
4: Je hebt je windows nog niet geregistreerd.

Mogelijke oplossingen:

1: Heb je in de modem / router de draadloze functie aan gezet, en op de juiste manier beveiligd?
Heb je dezelfde beveiligings methode voor je draadloze ontvanger in de laptop? Staat die aan?

2: Ga naar start / configuratiescherm / netwerkverbindingen en geef een rechter klik op de lan verbinding. Kies voor "uitschakelen".
Mocht je toch eens bekabeld gaan internetten, zet deze optie dan weer aan.

3: In de modem moet je je mac-adres clonen.
Log in in de modem met de gegevens die in het boekje staan.
Vaak is dat http : // 192.168.2.1 (zonder spaties)
Laat de modem zo veel mogelijk automatisch vinden.
Kijk naar de status van de modem. Is er een internet connectie? Is er een ip-nummer?

4: De melding dat je windows nog niet legitiem is, komt omdat je nog niet volledig bent geregistreerd.
Klik op zo'n melding en volg de instructies voor het legaal registreren van je windows pakket.

Wij hebben de router er nu tussenuit gehaald en hebben daardoor weer internet. We hebben een nieuwe gekocht en gaan hem straks installeren. Ben benieuwd.

Welk merk router was het eerst en welke heb je nu?

Eerst had ik een sitecom WL 160 wireless broadband router 54 G en nu heb ik een Linkesys wireles-G broadband router model WRT54G.
Het is nu gelukt met de nieuwe router. Ik ben benieuwd of we nu ook internet krijgen op onze laptop. Yes! Eindelijk hebben we ook internet op onze laptop. Bedankt voor al jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan