Steeds meer problemen op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Mijn zoon heeft in augustus vorig jaar een laptop gekocht omdat hij dat voor school nodig had. Alles ging goed totdat hij problemen met MSN kreeg. De MSN werd er gewoon uitgegooid. De dag daarna deed die het voor heel even. Hij had ook zijn hotmail adres moeten veranderen omdat die het niet meer deed. Toen werd die er weer uitgegooid en deed die het weer niet. Toen kreeg hij de hele tijd problemen (errors) en toen werd hem verteld dat hij heel MSN eraf moest gooien. Dat heeft hij gedaan. Hij probeert nu via de site van MSN te downloaden en dat lukt niet. Hij krijgt een foutcode waardoor hij het niet kan uitvoeren. Hij kan hem ook niet openen. Hij krijgt een melding dat windows niet meer werkt.
Ook heeft hij het nu de hele tijd dat hij een schuine lettertype heeft, ook als hij bijvoorbeeld op google iets intypt.
De problemen zijn ongeveer 4 weken geleden begonnen.

Hoi !

Welk OS ?

Wat is de exacte foutmelding/code ?

Mogelijk kan de laptop teruggezet worden naar de situatie 4 weken geleden ?

Mogelijk spyware/malware gedownload met MSN ?

Sorry, maar zonder enige informatie is het moeilijk gedegen advies te geven.

Greetz,

Harry.

De OS is windows vista. De foutmelding valt niet meer na te gaan, omdat hij hem nu niet meer kan zien. Hij zegt dat het iets met 2 vieren is, 80044? Zou dat kunnen? Hij gaat kijken of hij het terug kan zetten naar 4 weken geleden. Hij weet niet of er malware/spyware bij MSN is gedownload.

Hoi !

Systeemherstel gebruiken, daarna laptop grondig scannen met Malwarebyte's en SuperAntiSpyware, evt. MSN verwijderen, register opschonen en MSN opnieuw installeren.

Greetz,

Harry.

Eindelijk een antwoord. Mijn zoon heeft gedaan wat je zei:hij heeft die links van je gedownload en laten lopen. Er was wel iets gevonden, maar dat waren bijna alleen maar cookies. Nu die alles klaar heeft, is hij gaan kijken en hij heeft nog steeds dezelfde fout. Ik heb het even overgeschreven.
Programma's konden niet worden geïnstalleerd. Probeer de windows live programma's opnieuw te installeren
Als hij dat doet, krijgt hij de volgende foutmelding:
Fout
OnCatalogResult
0x80072ee6
Er is een onbekende fout opgetreden.

Hij heeft je laatste tip ook uitgevoerd, maar het heeft niet geholpen. Hij is naar je site gegaan, heeft het ingetypt bij uitvoeren en dat was goed. Toen heeft hij de computer opnieuw opgestart.

Hij heeft je laatste tip ook uitgevoerd, maar het heeft niet geholpen. Hij is naar je site gegaan, heeft het ingetypt bij uitvoeren en dat was goed. Toen heeft hij de computer opnieuw opgestart.

Wel ook eerst gedaan wat er daar staat, dus:

First of all, delete the cookies and clear the history and internet cache of Internet explorer.

Hoi !

Tja, dit is de standaard-oplossing in dit soort gevallen !

Is iedere MSN-melding van de laptop verwijderd ?

Dus: trommel MSN Live Mesenger in het zoekvak en verwijder alles wat er gevonden wordt.

Daarna nogmaals de oplossing uit m'n vorige post proberen.

Lost dit je probleem niet op, blijft er weinig anders over dan de belangrijke bestanden veilig stellen op een extern medium en de laptop terugzetten naar de fabrieks-instellingen (dus met een schone Vista opnieuw beginnen).

Greetz,

Harry.

Hij heeft alles van MSN live messenger eruit gegooid. Maar hij kan het niet opnieuw installeren omdat hij dus steeds een foutmelding krijgt. Dat is die foutmelding die ik al eerder aangaf.

Hoi !

Tja, dan maar terug naar de fabrieks-instellingen, na het veilig stellen van bestanden.

Of de laptop naar 'n reparatie-bedrijf brengen, maar....de rekening zal jullie tegenvallen, ben ik bang.

Greetz,

Harry.

Dat wil hij wel doen, maar hij heeft even een klein vraagje. Als je naar de fabrieksinstellingen terug gaat, ben je dan je wachtwoord ook kwijt waarmee je inlogt op de laptop (in zijn geval)? Want hij heeft de doos van de laptop ook niet meer.

Hoi !

Laptop wordt teruggezet naar de situatie zoal ie uit de fabriek kwam; ik neem aan dat het zonder enig ww. was.

Informatie te vinden op de site van de laptop-fabrikant.

Greetz,

Harry.

En als je je wachtwoord tijdelijk uitzet, kan je hem dan wel behouden? Of moet je hem dan alsnog opnieuw invoeren?

Hoi !

Nogmaals: alles, dus ook de geinstalleerde programma's etc. moet opnieuw worden geinstalleerd !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Na de recovery ziet de PC er precies zo uit als toen hij uit de winkel kwam.

Meer kan ik er niet over zeggen, dit is bij ieder merk verschillend.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan