Steeds minder vrije ruimte op c: schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Draai nu 1,5 jaar WIN7 maar zie dat mijn vrije ruimte op de c: schijf steeds kleiner wordt. Ondanks onderhoud met CCleaner en de WIN tools (defragmentatie, opruimen, etc). Nu in een maand weer 5 GB kleiner en niks geïnstalleerd. Er staan alleen programma's op de c:schijf. Alle mijn data staan op andere schijven.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet niet of het de oplossing is maar al eens op malware gescand met deze bv.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet niet of het de oplossing is maar al eens op mailware gescand met deze bv.

Mailware? :p

@Jannus:

Die cleaning tools nemen niet altijd je temp map mee, dus kijk daar eens.
Tik in de adresbalk van de verkenner %temp% in en druk op Enter.
Je bent nu in je temp map en alles dat hier staat mag weg.
Bestanden waarvan wordt gemeld dat ze niet verwijderd kunnen worden zijn in gebruik en sla je over.

Laatst bewerkt:
Een kleine aanvulling "defragmenteren" heeft geen invloed op de schijfruimte, en aangezien het schijfbeheer in windows 7 zodanig is geoptimaliseerd dat defragmenteren niet meer aan de orde hoeft te zijn. Na defrag lijkt het alsof er meer schijruimte wordt gecreeerd, maar dit is schijn. In werkelijkheid maak je geen ruimte vrij, maar worden de bestanden bij elkaar gezet die bij elkaar horen. Hierdoor wordt de gecreerde ruimte die overblijft binnen een block anders afgerond waardoor de interpretatie ontstaat dat er meer ruimte vrij komt. Kortom, defragmetern levert wel een kleine snelheidswinst op, maar geen werkelijke schijfruimte.

Wat heb je gebruikt bij de schijfopruiming? Daarbij gekenmerkt dat de verborgen bestanden/mappen daarin worden meegenomen?
Ook je tmp internetbestanden worden in sommige gevallen in verborgen mappen bewaard.

Laatst bewerkt:
@edmoor, niet zo plagen hoor is 32 graden hier en dan werkt alles even anders:D

Ik kan het alleen maar met je eens zijn ;)

Heb inmiddels met system cleanup advanced de vrije ruimte weer wat op kunnen krikken.
Maar de win winsxs was 10,7 Gb en is nog steeds 10,7 GB.
Lees ook dat toepassing van dism /online /cleanup-image /spsuperseded niets uitmaakt.

Heb je ook al uitgevoerd wat ik in #4 zei?

heb je ook al uitgevoerd wat ik in #4 zei?
Ja.

Maar de win winsxs was 10,7 Gb en is nog steeds 10,7 GB. Is/moet daar nog wat aan gedaan worden. Kan natuurlijk ook gewoon die mappen/bestanden wissen maar hebben die niet een functie.

Laatst bewerkt:
Die groeit dus niet zo erg, bij mij is die 7 gig overigens.
Met schijfopruiming en backup bestanden aanvinken zou je iets kunnen schonen maar of dat veel is, zul je even moeten kijken.
Overigens zie ik geen screenshot van treesize.

En als je C: te klein is dan vergroot je die toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan