Steeds problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Psyko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Psyko

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Hallo!

Nog steeds heb ik problemen met met mijn draadloos netwerk. Op het netwerk zitten 4 computers die met elkaar bestanden delen en van een printer gebuik maken. Wanneer ik gebruik wil maken van het draadloos netwerk moet ik eerst de router resetten(uit/aan doen) en dan kan ik pas printen of bestanden delen. Wat moet ik doen zodat ik gewoon kan printen en bestanden delen zonder steeds de router te moeten resetten? Ik heb een router van Speedtouch.

Goed 2009 toegewenst,

Graag wat meer informatie over het volgende:

- Welke OS'en staan er op die pc's. (Windows Vista, OS/2,.. :p)
- Hoe lang nadat je de router gereset hebt vervalt de mogelijkheid om bestanden te delen?

Dank voor de reactie. 3 computers met Windows XP en 1 met Vista. De hoofdcomputer gebruikt XP. Na het resetten gaat het 1 a 2 dagen goed.

oke!

ik denk dat het probleem ligt aan de toewijzing van IP-adressen. een IP-adres dat wordt toegewezen door de router vervalt namelijk standaard na 24/48 uur.

dat zou een verklaring zijn voor waarom de pc's/printers onderling niet kunnen verbinden, en na het resetten van de router opeens wel. als je de router namelijk reset, raken alle hosts namelijk hun verbinding kwijt en gaan ze opnieuw naar elkaar zoeken.

dit zou je kunnen doen om het probleem op te lossen:

wijs de computers die een dienst verlenen aan het netwerk (de printer / computer die aan de printer hangt en evt. computers die bestanden moeten delen) een vast IP-adres toe.

dit kun je doen op 2 manieren: op de betreffende computer zelf en via je router. het makkelijkste is op de computer. daarover hier een handleiding.

je kunt bestanden op een computer vervolgens bereiken door in je verkenner \\*ip-adres* in te vullen. bijvoorbeeld \\192.168.1.30 of \\192.168.300.222\map\submap

Laatst bewerkt:
Dank je wel. Mocht het niet lukken dan hoor je van me. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan