Steeds verbinding omschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anaheim

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe laptop met Windows 7.
Nu heb ik meteen verbinding gemaakt met mijn draadloze router.Echter, steeds als ik de laptop opstart krijg ik de melding : 'Overschakelen naar nieuw gevonden netwerk' en daarachter de naam van het netwerk.Het netwerk waar hij naar wil omschakelen is mijn eigen netwerk waar ik, volgens mij, dan al verbinding mee heb.
En of ik nu klik op omschakelen of annuleren na enige tijd (van enkele minuten tot enkele uren) staat dezelfde melding er weer. Als ik nergens op klik gaat hij automatisch omschakelen waardoor ik weer enkele ogenblikken geen internet heb. Ik heb geen idee hoe ik hier vanaf kom.

De verbinding is gewoon ingesteld met mijn eigen router en netwerk.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Hoi,

Kijk eens naar het volgende:

Ga naar het netwerkcentrum in het configuratiescherm en klik links op 'Draadloze netwerken beheren'
Je ziet wellicht een lijstje met beschikbare netwerken.
Kijk of de naam van jou netwerk bovenaan staat.
Zo niet, klik er dan één keer op en je ziet bovenaan de lijst de mogelijkheid om hem 'omhoog' te verplaatsen.

Crux is, dat er altijd als eerste geprobeerd wordt met het eerste (bovenste) netwerk te verbinden.

We horen wel of het gewerkt heeft.

Hallo,

Bedankt voor de snelle response.

Ik heb er op geklikt en zie alleen mijn eigen router staan.Dit is ook degene die ik zelf heb gekozen waarvoor ik dus ook de beveiligingssleutel moest invullen toen ik mijn laptop net had van de week.

Hij vraagt ook steeds om het aanvragen van een profiel en dat ik dan ook weer naar een ander profiel moet omschakelen.
Ik ben niet helemaal een leek op computergebied maar hier snap ik echt niks van.

Nog andere ideeen?

Ik ben niet helemaal een leek op computergebied maar hier snap ik echt niks van.

... idem

Probeer nog eens het volgende:

Schakel de kabelmodem en router uit.
Verwijder de netwerknaam uit de lijst met draadloze netwerken en schakel ook de laptop nu uit.

1. nu eerst de kabelmodem aan en even wachten tot deze volledig online is.
2. hierna de router en weer ....... juist.
3. tenslotte de laptop, waarbij je opnieuw je gevonden netwerk zult vinden en de beveiligingssleutel moet geven.

Heb alles uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
Ook weer opnieuw het netwerk gevonden, sleutel ingevoerd.Het eerste wat hij zei was wilt u overschakelen naar nieuw gevonden netwerk.

Heb eerst annuleren gedaan, en daarna vroeg hij het weer, toen op 'omschakelen' geklikt en daarna zei hij meteen weer of ik wilde omschakelen naar een nieuw gevonden netwerk..Grrr!

p.s ik moet nu op weg naar mn werk dus kan tot vanavond niet meer reageren.Maar andere ideeen zijn welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan