Steeds weer Bluescreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

datkomtervan

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Hallo beste helpers,
Een week of 4 geleden heb ik mij Windows8 Pro Upgrade aangeschaft en ik moet zeggen , ik ben er NIET blij mee mijn computerconfiguratie is bijna niet veranderd sinds mijn Windows7 Home Premium, liep ook altijd heel stabiel , nooit problemen zoals vastlopers e.d.
Omdat ik een prachtige aanbieding zag bij Dixons van een Windows8-Pro upgrade dacht ik, ja, waarom ook niet!, ik schafte mij gelijk ook een SSD 250 Gig van Samsung aan ( dat was dus de enige verandering in mijn computerplatform, HD er uit en SSD er in!)
De eerste "crash" was al gelijk de volgende dag, ik open mijn verkenner en "oops" bluescreen, volgend de instructie op het scherm , DVD er in en repareren!, nou dat dacht je maar, mooi niet!, dus de hele zaak weer overnieuw geïnstalleerd, om nou een lang verhaal kort te houden, dat zelfde overkwam mij dus in de navolgende weken / dagen zeker 10 keer, met diverse meldingen op het bluescreen , die volgens de instructies met de DVD van Windows8 weer te repareren zouden zijn, nou ga het maar doen, mij is het niet gelukt!
Kortom , ik heb nu weer windows7 op mijn computer draaien en heb geen problemen, ik erger mij echter kapot dat er iets is wat dat windows8 besturingssysteem "onstabiel" maakt op mijn computer.

Moederbord: Asus M4A88T-M/USB3
AMD processor Phenom(tm) X4 965
Geheugen 8 Gig DDR3
HD: SSD Samsung 840 250Gig

Heeft iemand ook zoveel problemen met Windows 8 , of .....?

Groet
James

Hoi James,

Heb je wel de juiste moederboard drivers van Asus vandaan, en niet te vergeten, je hardeschijf configuratie moet in het bios op ahci mode staan, ik zie dat dit moederboard ook nog een IDE aansluiting heeft, en staat dan meestal op compatible mode.
Windows 8 draait bij mij prima trouwens....

Laatst bewerkt:
Houd er rekening mee dat programma's die wel werken op windows 7 niet altijd meegonemen kunnen worden naar
windows 8. Bijv. Avira antivirus werkend op windows 7 veroorzaakt blue screen op windows 8 !

Ja, ik had alle moederbord drivers aangepast en de boel loopt nu als een trein, maar zodra ik AHCI inschakel loopt het acuut vast bij het opstarten, dus heb ik dat maar weer uitgeschakeld en het gekke is dat de computer dan perfect werkt, enfin ik ondervind er geen last van dus laat ik het lekker zo want alles werkt perfect.
Jullie hebben me echt wel de goede weg gewezen en daarvoor mijn dank
James

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan