• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

steekproef

Status
Niet open voor verdere reacties.

katoo_tje

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Hallo,

Ik wil graag een steekproef doen (in een excel bestand)
Kan dat?
En zoja, hoe gaat dat dan?

Groetjes,
Katoo

wees eens wat duidelijker wat je precies wilt, zo weet niemand wat je nou precies bedoelt, geef eens een voorbeeld wat je precies wilt

Sorry!

Ik heb een adressenbestand (ca. 50.000)
Daar wil ik een steekproef uithalen (a-select) als dit mogelijk is.

Excel bestand is dus gevuld met gegevens
Naam, adres, etc.

Ik heb een steekproef van ca. 25 nodig.

Ik kan natuurlijk ook zelf een rij selecter (en dan 25 keer) maar ben nieuwsgierig of het ook automatisch kan.

Is het zo duidelijker?

Wat voor steekproef?
Wat wil je als zoek-resultaat gaan vinden?

Hoi Katoo tje,

hulp nodig om spam te sturen?

Ik heb ooit een quiz programma gemaakt. Dit nam willekeurige vragen uit een lijst, waarvan je niet weet hoe lang die is. Het aantal vragen kon je instellen. De vragen kon je zelf ook verder aanvullen.

Er zit dus een deel in dat je kan gebruiken. Zoek het maar uit:

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Downloads
3- Quiz

Luc

Jan,

zoals in vorige thread ook al is opgemerkt: Jij kan dubbele records selecteren. Hetgeen ik gemaakt heb doet dit niet. Vraagt wel meer programmacode.

Luc

Bedankt voor jullie reacties, ik moet nu even gaan uitvinden wat werkt.

Waarvoor ik het ga gebruiken:
Ik heb een enorm adressenbestand en wil een A-selecte steekproef eruit halen. Deze adressen wil ik als testbestandje gaan gebruiken.

En SPAM? Ik ben al blij dat ik weet hoe excel werkt (met behulp van jullie) dus veel verder kom ik niet. Ik zou niet eens durven.

Maar, nogmaals bedankt!

Oja, wat zoek ik precies

Ik zoek dus een aantal adressen (1 in keer) die bijv. niet op elkaar lijken. Zelf dacht ik bijv. met een filter een zoek optie te geven en die eruit te selecteren. Dat werkt ook. (Bijv. zoek iedereen met huisnummer 100)

Maar ik zat zo te bedenken dat het wellicht makkelijker kan. Of maak ik het mezelf alleen maar weer moeilijker?:)

wel... die Quiz.

Ken je iets van VBA?

In dat geval denk ik dat je heel simpel alle vragen en antwoorden uit m'n kwis kan zwieren, en vervangen door uw adressenbestand

Dat zal denk ik nog het snelste gedaan zijn.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan