Steelseries Ikari vs Kinzu Gaming Mouses

Status
Niet open voor verdere reacties.

estgoth

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Ik ben een low sence-gamer die al 8 jaar met de "Logitech Premium Optical" speelt. Ik vraag me af of het verschil van kwaliteit in gamen door een optical- of laser muis een groot verschil is? Kan er iemand eventueel zijn ervaring van één van deze twee muizen geven?

Ik lees ook dat de Ikari verschillende technologieën heeft om de muis stabieler te houden, maar is dit werkelijk het geval of hebben deze technologieën een eigen wil?

Is het belangrijk om een ergonomische muis te hebben? Ik neem mijn muis vooral in palmgrip maar ik klik op mijn muis met mijn vingertoppen. Tijdens het game hef ik mijn muis vaak op met mijn pink, duim en lichtjes met mijn ringvinger.

De Ikari
- Costs : 54 euro
- DPI : 1-3200
- Ergonomisch
- Laser
- Size : 130x83x36 mm
- Weight : 103g​

De Kinzu
- Costs : 30 euro
- DPI : 400,800,1600,3200
- Niet Ergonomisch
- Optisch
- Size : 117x64x36 mm
- Weight : 77g​

-------------

Logitech Premium Optical

- DPI : 400
- Niet Ergonomisch
- Optisch
- Size : 116x60x36 mm
- Weight : 87g​

Laatst bewerkt:
Veel verschil in je Game zul je niet merken in mijn beleving. Ervaring met de genoemde muizen heb ik niet, ervaring met de genoemde type (optisch versus laser) heb ik wel. Het verschil ga je pas merken als je veel werkt met bv (zware) tekenprogramma's zoals autocad of foto bewerking doet met bv Photoshop of dergelijke. Hierbij is het inderdaad van belang dat de positie van de muis pointer op de correcte plek staat en met een muis met een hogere dpi waarde gaat je dit goed lukken.
DPI staat voor Dotch Per Inch, dus de muis bekijkt een oppervlakte van 1 inch en ziet in die oppervlakte een aantal dots (puntjes). Als jij je muis beweegt, beweegt als het ware het optische oog of laser over die dots, hoe meer dots hij kan zien, hoe zuiverder de muis zal zijn in zijn beweging. Dit resultaat merk je dus pas als je veel met de genoemde programma's werkt omdat je dan vaak in moet zoomen en je op je inzoom veld toch de muis pointer op de correcte plek wilt hebben.

Om een lang verhaal kort te maken, voor games ga je in de verbetering van je game niet veel merken. Je speelt waarschijnlijk RPG (role playing games) of wel genoemd first shooter games, hierbij beweeg je vaak snel met de muis om ergens op te richten of heen te lopen. Het is dus niet zo van belang hoe zuiver de muis werkelijk je persoon beweegt.

Wat betreft de vormgeving, natuurlijk een ergonomische muis ligt lekkerder in je hand maar ook hier geld, zit je nu velen uren aan de muis vanwege bv werk, dan is dit zeker een verschil maar zoals je zelf al zegt en ik ook uit ervaring weet, bij een first shooter game heb je de muis niet ergonomisch vast.

Voor het geld hoef je het niet echt te laten, soms is een nieuwe muis ook wel eens gewoon leuk om voor jezelf aan te schaffen, in dit geval zou ik voor de laser gaan. En sommige muizen zijn voorzien van meerdere knoppen die je dan (mits je game dit ondersteund) kunt programmeren om bepaalde functies uit te voeren.

Let op!! de ondergrond is ook van belang, een muis mat moet mooi glad en schoon zijn.

Ik kon het niet korter voor je uitleggen :P

grtjs jjw

Ik heb zelf een Steelseries Xai, die is groter dan de Kinzu. De Xai is wel een laser muis en heeft ook 4 zijknoppen waar je ook macro's aan kunt binden, de Kinzu heeft die niet. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n fijne muis heb gehad!

Ik lees veel problemen dat de technologie "acceleratie" niet kunt afzetten bij de steelseries. blijkbaar is dit een zeer groot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan