SteelSound 5H USB microfoon probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex2000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2005
Gister kreeg ik mijn nieuwe headset binnen, de SteelSound 5H met USB geluidskaart. Vervolgens alles geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing (ook de driver), en het geluid wat ik te horen kreeg was perfect. Alleen deed de microfoon het niet :(

Eerst ben ik in het stuurprogramma van de SteelSound headset gaan kijken of ik de optie mic-boost kon vinden, wat er meestal voor zorgt dat je op TeamSpeak of Ventrilo een ruis of bastoon hoort ipv je stem, maar helaas niets gevonden. Daarna heb ik gechecked of de mic-boost in windows aanstond, maar die was al uitgeschakeld. Daarna heb ik de USB geluidskaart in verschillende USB poorten geprobeerd maar zonder resultaat, wel was het zoemgeluid steeds een beetje anders.

Het rare was dat de microfoon het alleen in het begin heel even deed, met weliswaar een ruis op de achtergrond; hij is dus waarschijnlijk niet kapot en heb ik ook de juiste hardware voor deze headset.

Nu heb ik al gezocht op andere fora naar threads van mensen met hetzelfde probleem, maar geen concrete antwoorden gevonden. Graag zou ik wat tips/oplossingen van jullie horen. Ik kan weliswaar gamen/muziek luisteren nu, maar ik moet opzekers die microfoon zo snel mogelijk aan de praat krijgen.

Alvast bedankt!

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan