stekker overgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvdvliet

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Hallo allemaal......

Volgende vraag

Ik heb een logitech wingman interceptor met 15 pins aansluiting
deze werk niet op de gamepoort......

KAN IK ZOMAAR MET EEN VERLOOP VAN 15 PINs NAAR USB ????

groet Frank :p

Die bestaan inderdaad, zie bijvoorbeeld http://www.amazon.co.uk/15-pin-Joystick-USB-Convertor/dp/B000II4YYW.
Oude geluidskaarten hebben 15 pin connectors erop zitten, ik heb er bijvoorbeeld een paar liggen die het nog ondersteunen maar ik denk dat je het beste een nieuwe joystick kan kopen helaas.
Waarom werkt je gameport eigenlijk niet? Het zou best kunnen zijn dat je joystick naar de eeuwige jachtvelden geholpen is.

Laatst bewerkt:
gamepoort

Joystick is zeker ok

Ik heb een aparte 15 pins gamepoort op het moederbord aangesloten
deze aansluiting wordt wel gezien maar zodra ik dus de joystick aalsluit
wordt de sticjk niet gezien......
dit is de wingman interceptor en deze kan waarschijnlijk kan deze niet met xp overweg

Zou de usb verloop dan wel werken ??

zo niet dan dus inderdaad nieuwe joystick....

thanks

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk zonde, want de joystick ziet er mooi uit. Ik heb ook een joystick voor Flight Simulator (een oudje, maar gelukkig met throttle) maar deze werkt perfect met windows. Een aparte gamepoort... Je bedoelt een apart PCI kaartje in je moederbord gepropt? Zo ja, heb je de goede drivers daarvoor?
Heb je al gekeken in het configuratiescherm bij "game controllers" (of de Nederlandse tegenhanger). Sorry als het zo vanzelfsprekend klinkt, maar sommige mensen vergeten de joystick te configuren in configuratiescherm (druk dus op "add"/"toevoegen" en zoek je joystick configuratie hierin uit).
Wordt ook je gameport herkend in systeem>hardware>device manager?

Het is natuurlijk zonde, want de joystick ziet er mooi uit. Ik heb ook een joystick voor Flight Simulator (een oudje, maar gelukkig met throttle) maar deze werkt perfect met windows. Een aparte gamepoort... Je bedoelt een apart PCI kaartje in je moederbord gepropt? Zo ja, heb je de goede drivers daarvoor?
Heb je al gekeken in het configuratiescherm bij "game controllers" (of de Nederlandse tegenhanger). Sorry als het zo vanzelfsprekend klinkt, maar sommige mensen vergeten de joystick te configuren in configuratiescherm (druk dus op "add"/"toevoegen" en zoek je joystick configuratie hierin uit).
Wordt ook je gameport herkend in systeem>hardware>device manager?

Nou geen pci kaart ... maar een plaatje met de 15 pins aansluiting en vervolgens een kabel naar het moederbord aangesloten op de gamepoort aansluiting op dit moederbord

de gamepoort wordt inderdaad wel herkend in hardware.....
en ik heb de stick wel toegevoegt maar dan zegt de pc ...niet aangesloten

zojuist alles nogmaals opnieuw gedaan met laatste drivers
maar de pc meldt stick niet aangesloten.....

Laatst bewerkt:
Even alles op een rijtje, wat bedoel je precies met "plaatje met 15 pins" en de gamepoort van je PC, bedoel je dan echt de joystick-poort of een USB poort?

Ik denk dat er zoiets bedoelt wordt

img

yes dat is die bewuste kaart

inmiddels heb ik denk ik een oplossing ...

Ik heb een oude pci geluidskaart geinstalleerd met gamepoort
en het lijkt te werken.....

Stick doet het ..alleen lijkt het erop dat de pc bij iedere nieuwe opstart
de stick opnieuw signaleerd als nieuwe hardware

of dit zo is moet ik nog even afwachten na diverse herstarts van de pc

thank voor de hulp en neem dit mee als nieuwe kennis.......:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan