stekker van adapter wordt heet en stinkt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Matik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Matik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Hoi,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Toshiba Satellite Pro 4600. De gelijkstroomstekker van mijn adapter wordt heet en stinkt enorm.

Ik heb zelf een vermoeden dat het te maken heeft met de accu van mijn laptop. Hoewel die wel bijlaadt, houdt de laptop het slechts enkele seconden uit op een 'volle' accu. De afgelopen week is de laptop ook al enkele keren spontaan uitgevallen met accu en adapter beide aangesloten.

Nu is mijn vraag: klopt het dat dit alleen aan de accu ligt, of is er meer aan de hand?

Hoi,

Je zou ook een slecht contact kunnen hebben.

Modag

Hoi Modag,

Bedankt voor je reactie!

De hitte betekent volgens mij dat de stroomsterkte te hoog wordt. Ik weet alleen niet of dat ligt aan een slecht contact of een accu die nauwelijks wil bijladen.

Hoe dan ook, de laptop is al 6,5 jaar oud, dus het is niet vreemd dat hij kuren begint te vertonen. Ik ben dan ook al aan het uitkijken naar een nieuwe.

Matik

Hoi,

Ja de stroomsterkte wordtmisschien hoog omdat de stekker geen goed contact maakt
want het is vreemd in mijn ogen dat allleen de stekker heet wordt.
Maar naar 6,5 jaar dienst wordt het inderdaad missschien wel tijd voor een nieuwe.
Succes met de nieuwe aankoop.

Modag

Hallo

Probeer eens enkel op netadaptor te werken "dus zonder de batterijpack".

Quote : "De gelijkstroomstekker van mijn adapter wordt heet en stinkt enorm."

Volgens uw beschrijving dient deze al zijn beschikbare vermogen in een defekte 'kortgesloten" batterijpack te "pompen"....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan