Stekker voor meerder kabelaansluitingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Berichten
249
Ik heb ergens iets gehoord over een soort tussenstukje waarin meerdere kabelaansluitingen kunnen.
Ik wil namelijk 2 pc aan de modem aansluiten en er zit maar een gat in voor de kabelaansluiting.
Weet iemand hoe dit voorwerp heet zodat ik het ergens online kan kopen?
 
Als je met twee pc's op één modem wilt zul je gebruik moeten maken van een router.
Een hub zal niet werken want dan krijg je een ipconflict en een router geeft meerdere ipadressen af zodat je meerdere pc's aan kunt sluiten.

Voorbeeldje
 
Laatst bewerkt:
Maar 2 PC's via een hub op een modem geeft veel storingen, beveiligingsrisico's, etc. , en werkt soms helemaal niet..

[Hub's zijn vooral voor "interne netwerken"]

Beter is een router...
 
Wat voor type en merk modem heb je en wat voor aansluiting kabel of adsl?
Er zijn sommige modems waarvoor je alleen maar een swits of hub nodig hebt namelijk want daar zit al een router in.
 
Ja klopt maar wat voor merk en type modem heb je staan want er kan een router bij inzitten dat hebben sommige merken en types.
Als dat namelijk zo is ben je voordeliger uit met een swits.:D
 
MOTOROLA 5B5100E SURFboard Cable modem

(er zit nog een gat in die leeg is, usb staat erbij)
 
"Die Motorola is een " kale" modem [zonder router]
 
Dat zal dus een router worden maar neem wel een redelijk merk.
 
Linksys blijkt zeer goed te zijn.
Zelf draai ik al jaren met een e-tech zonder problemen de buren hebben sweex maar die ligt er geregeld uit heb ik al regelmatig nieuwe firmware op moeten zetten en is net een bakpan zo heet worden die dus die zou ik persoonlijk niet nemen maar ja er zijn ook mensen die er tevreden over zijn.
 
ok want wil het gewoon gebruiken voor een pc en een laptop met wanadoo cable easy.
 
Je kunt ook voor draadloos gaan maaar dat is duurder.
 
ja dacht ik ook aan, als het neit veel scheelt is dat handiger zodat de laptop niet in dezelfde kamer hoeft te blijven
 
Dan zou ik voor een draadlose gaan heb je er meer gemak van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan