stekkertje..

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodin

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Hallo iedereen,

Ik probeer al een tijdje een stekkertje op mijn internet-kabel te zetten. Echter, als ik de aders in het stekkertje steek, en die vervolgens met een tang.. ja.. hoe noem je dat.. aangeduwd ofzo ^_^

Maar als ik dan dat stekkertje uit die tang haal zitten die aders de hele tijd tussen die pinnetjes in zegmaar.. en dat is uiteraard niet de bedoeling..

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik heb al 12 stekkertjes verprutst haha:confused:

Nog een vraagje: Kan je die pinnetjes door die geleidestrips heen duwen, of zijn ze er alleen voor dat je die aders recht onder die pinnetjes kan steken? Daar ben ik ook nog steeds niet achter.. :confused:

Alvast bedankt..

-Rodin

Je stript toch niet het einde van de kabel? Dus dat al die kleine adertjes open en bloot liggen? Dus dat je tot het eind, wat je in de connector stopt, de kleuren hebt?

Gebruik je wel een UTP kabel?

Geplaatst door m@rio
Je stript toch niet het einde van de kabel? Dus dat al die kleine adertjes open en bloot liggen? Dus dat je tot het eind, wat je in de connector stopt, de kleuren hebt?

Gebruik je wel een UTP kabel?

natuurlijk strip ik de kleine adertjes niet open.. en natuurlijk heb ik een utp-kabel..

Dan weet ik niet hoe jij het dan voorelkaar krijgt de aders tussen de pins te krijgen. Wellicht een verkeerde connector voor dikke/stugge aders

lijkt me niet.. heb genoeg kabels in dit huis liggen, en ze zijn allemaal op hetzelfde moment aangelegd (namelijk bij de bouw:)) en op enkele andere kabels zitten wel stekkertjes, die erop zijn gezet door een 'pro'..

maargoed.. weet je nog iets over die geleidestrips..?

Geleidestrips in de connector?

Begrijp niet geheel wat je met de geleidestrip bedoelt

uhm.. kleine plasticen stukjes waar je de aders doorheen leidt. Ze zijn zo gemaakt dat je ze precies in het stekkertje kan schuiven dat die pinnetjes er doorheen zouden gaan, maar ik weet niet of dat wel de bedoeling is eigenlijk..

ik kan er wel een foto van maken als je dat wilt.. maar ik moet zo naar mijn werk dus dat komt dan vanavond als dat nodig is..

Je mag er een foto van maken maar die zie ik pas vanavond of morgen. Heb ongeveer een idee wat je bedoelt maar kan daar geen oordeel over geven aangezien ik ze nog nooit gebruikt heb

nvm :) het is al gelukt.. je kan idd door die dingen heenprikken.. als ik dat had geweten had ik me 10 stekkertjes kunnen besparen :P achja.. toch bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan