Stekkertjes niet herkent?

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvinsnl

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Beste,

Ik heb laatst mijn bios geupdate en een schone installatie gedaan van windows 8 echter kwam ik er achter dat mijn geluid niet meer correct werkt. Hij detecteerd mijn speakers niet meer die ik aan de achterkant aansluit, ook als ik een koptelefoon aansluit aan de voorkant geeft hij maar geluid aan 1 kant, als ik in het realtek programma dan een test draai klinkt links, wat zich dus aan de rechterkant afspeelt zachter dan rechts, wat zich wel aan de juiste kant afspeelt.
als ik de realtek audio manager open staat er ook dat er aan de voorkant stekkertjes zijn aangesloten (ook de optical??) en dat er aan de achterkant dus niets is aangesloten. Als ik de stekkertjes van de koptelefoon eruit haal blijft dit nog steeds zo en ziet hij de speakers nog steeds niet.

Ik ga ervaan uit dat je wel de drivers van der geluidskaart goed zijn geïnstalleerd. Dan blijft over: instelling van het BIOS controleren. Bij het bijwerken komen standaard waarden terug, en jij moet de boel weer goed configureren. Waarom heb je trouwens het BIOS bijgewerkt? Nadat het BIOS goed is ingesteld kan je pas Windows opnieuw schoon installeren. De redenen ervoor is dat sommige instellingen achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden.

Schone installatie betekent dat je de harde schijf formatteert, bij voorkeur langzaam formatteren.

Bij den stekkertjes is het zo dat er stereo stekkers zijn en ook mono stekkers. Zo een mono stekker kan natuurlijk geen stereo weergeven.

Blijft nog over: heb je de goede stekkers? Er zijn 2,5mm, 3,5mm, en 6,3mm. De kleine 2,5mm stekker past ook in 3,5mm, maar geeft slecht contact...

Succes ermee!

ik heb na een tijdje een oplossing gevonden en daarbij moest je in het register de automatische plug detectie uitzetten, dit dus gedaan en het geluid deed het bijna weer. behalve aan de linker kant daar zat een soort ruis door heen als je geluid afspeelde, er vanuit gegaan dat dus de geluidskaart niet meer goed was een nieuwe gehaald voor een paar tientjes, deze erin gezet en alles werkt weer naar behoren.

Toch bedankt voor het medenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan