• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stelling overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
189
Zie bijlage.
In werkblad "stelling overzicht" als je op de button klikt moet daar een overzicht komen van de stelling, de macro werk alleen als de lokatie (werkblad palletsoort kolom A) 4.012.012.1 is, in deze is dat 4.12.012.1. 12 staat voor stelling. Ik heb alles geprobeerd om de macro aan te passen naar 2 maar dat lukt niet. Het werkblad "palletoverzicht" mag verder niet aangepast worden.

In heb deze wel voor 3 karakters en daar werkt het perfect, nu voor 2 karakters.

Aanvulling: in kolom G van werkblad palletoverzicht staat een indicator P (dit is orderpick), deze moet in werkblad stelling overzicht een aparte kleur krijgen.

Mocht het niet duidelijk is dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Ronald
 

Bijlagen

  • Palletoverzicht Haaften.zip
    92,4 KB · Weergaven: 20
Ik zal het wel niet snappen maar probeer bijgevoegd progje eens.
 

Bijlagen

  • Palletoverzicht Haaften.zip
    98,7 KB · Weergaven: 10
Ik zal het wel niet snappen maar probeer bijgevoegd progje eens.

Het gaat de goeie richting op, echter als ik straat in tik eindigt ie bij 50 terwijl het veel verder loopt, straat 4.12 loopt tot 87 in dit voorbeeld. Werkblad palletoverzicht filter moet uit na kiezen van stelling en de kleuren moeten nog ingevuld worden en de niveau's waar niets in staat moeten verborgen worden.
Verder ziet het er goed uit.

gr,
ronald
 
Ronald,

Er zitten twee regels in je macro die ik niet snap:

if d.colum = .column.count .......
en
AC.Select

Als ik die twee elimineer werkt het volgens mij wel.
 

Bijlagen

  • Palletoverzicht Haaften.zip
    98,8 KB · Weergaven: 18
TS gaf aan dat het aantal stellingen nooit > 256, maar als je eigenlijk toch van 1 tot 999 telt, dan zou het misschien toch eens kunnen voorkomen dat je voorbij die 256 ging. Het enige waar het fout ging, was dat hij verwees naar de vorige "with" en was ".Range("$A$7").CurrentRegion" ipv. een volledig werkblad. Dus had je daar of onderstaande oplossing kunnen neerzetten ofwel keihard 256
Code:
         If d.Column = Sheets("palletoverzicht").Columns.Count Then MsgBox "je was al in de laatste kolom aangekomen": Exit Sub  'verhinder dat je rechts van het blad valt
Die AC dient om de cursor weer netjes terug te krijgen na het doorlopen van de macro
 
Ronald,

Er zitten twee regels in je macro die ik niet snap:

if d.colum = .column.count .......
en
AC.Select

Als ik die twee elimineer werkt het volgens mij wel.


Alles werkt goed, alleen had ik nog 1 vraagje wat er ook bij stond.
Is het mogelijk als er in kolom G (wb palletoverzicht) een P staat om deze een ander kleur te geven en daarmee kolom M de klantnr. te overrulen.
In dit voorbeeld is dit 4.12. (niv 1) 35 te veranderen in 1 kleur voor P.

Gr,
Ronald
 
in bijlage een gerart document (gezipt was die > 100kB)
 

Bijlagen

  • Palletoverzicht Haaften.rar
    77,4 KB · Weergaven: 12
in bijlage een gerart document (gezipt was die > 100kB)

Ik heb deze getest op de oorspronkelijke bestand (zo'n 60.000 regels) en werkt prima.
Ik ben er heel blij mee.
Alleen nog 1 ding, zie bijlage, op regel 22 staat bij artikelnummers 8,71041E+12, is er mogelijkheid om het volledige artikelnummer te zien. Dan is alles compleet.
 

Bijlagen

  • Palletoverzicht Haaften 1.zip
    71,3 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
vermoedelijk volstaat het eenmalig die rijen met artikelnr te selecteren en die via opmaak op getal te zetten. Lukt dat niet, zet dan deze regel als voorlaatste (dus net voor die autofit) in commandButton1_click
Code:
  Range("A4:A31").EntireRow.NumberFormat = "0"
 
vermoedelijk volstaat het eenmalig die rijen met artikelnr te selecteren en die via opmaak op getal te zetten. Lukt dat niet, zet dan deze regel als voorlaatste (dus net voor die autofit) in commandButton1_click
Code:
  Range("A4:A31").EntireRow.NumberFormat = "0"

Ik heb eenmalig de rijen met artikelnr de opmaak op getal gezet en dit werk goed.
Voor mij zijn de vragen helemaal beantwoord.
Bedankt wederom voor de service en de oplossingen.

Gr,
Ronald:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan