Stereo Gebalanceerde uitgang (Links Rechts) naar 2x Stereo RCA Split kabel

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik wil een kabel splitter maken van XLR (een gebalanceerde uitgang) naar 2x Stereo RCA (ongebalanceerd).
RCA kabel in het midden doorknippen, en bij elkaar solderen op XLR Stekkers. Het is dan ongebalanceerd.
krijg ik met een lengte van 30~50cm split naar input RCA (input glasvezel) - verlies?

met een split van gebalanceerd naar 2x gebalanceerd gaat het geluid zachter worden dacht ik.

Krijg ik verlies met ongebalanceerd?

XLR_Naar_RCA.jpg

Maar dan van 1 XLR naar 2x RCA
Links: XLR > 2x RCA
Recht: XLR > 2x RCA

Nee, dat is deze (met Links en Rechts)
male%20XLR%20Naar%202xRCA.jpg

en ik moet dan female hebben, XLR uit!

Dat zal deze moeten zijn ..

Dit is GEEN glasvezel, maar een RCA -XLR aansluiting !
Glasvezel heet Toslink ..

Je vraagt naar verlies. Dat is een relatief begrip. Kijk als je input bijv. al iets is met beperkte bitrate (streaming diensten) dan zal het verlies niet te merken zijn. Ben je audiofiel en hangt er een setje speakers aan van 100.000 euro dan zal het mogelijk te merken zijn. Dus alles hangt af van context.

In de meeste gevallen levert het geen probleem op. Die verloopkabel werd veel gebruikt om bijv. een CD speler op een mengtafel aan te sluiten. Ging altijd prima.

@whittey

"Deze" is op XLR Pin 2 Links Pin 3 Rechts. (ongebalanceerd XLR)
Ik heb Pin 2 nodig en Massa pin 1 en 3 doorverbinden, Net als een mono plug Jack 6.3 is ook pin 1 en 3 verbonden. voor gebalanceerd Jack TRS
- TS = ongebalanceerd

Thoslink en glasvezel is niet het zelfde. Thoslink kan maar een paar meter, en Glasvezel ~ 20Km

Ik moet niet 1 xlr naar Links en rechts, maar 1 xlr Split,

Terug
Bovenaan Onderaan