stereo i.p.v. 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

haran

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Ik heb vandaag een Logitech X-540 surround systeem gekocht, na het aansluiten heb ik als ik een mp3 afspeel allen maar stereo geluid uit de voorste twee speakers, maar als ik de boxen ga testen krijg ik uit alle 5 geluid, wie kan mij hiermee helpen. Ik vind het heel vreemd, ik draai trouwens met vista. groetjes haran.

Welke geluids kaart heb je? of heb je een onboard chipje? kijk dan of de Configuratie van de speakers wel goed zijn. (dubbelklik op het icoontje --> Configuratie van luidsprekers) die moet bij jou volgens mij op 6 kanaal, 5,1 luidsprekers.

Welke geluids kaart heb je? of heb je een onboard chipje? kijk dan of de Configuratie van de speakers wel goed zijn. (dubbelklik op het icoontje --> Configuratie van luidsprekers) die moet bij jou volgens mij op 6 kanaal, 5,1 luidsprekers.

hij staat op 5.1, in de configuratie

Ik heb toevallig de X-530, maar volgens mij hoort het dat je alleen maar uit de voorste 2 boxen geluid krijgt.

Als ik een spel speel, bijvoorbeeld een 1 of andere shooter, dan krijg ik mooi surround sound. Wat achter me is, hoor ik uit de achterste boxen, en wat voor me is hoor ik voor me, etc etc.

Persoonlijk vind ik 2.1 ook mooier als ik MP3'tjes afspeel.

Als je een Realtek geluidskaart hebt, kun je in de instellingen (bij control panel) eventueel de optie ''Speaker Fill'' aanzetten, dan hoor je het wel door elke box.

Ik heb toevallig de X-530, maar volgens mij hoort het dat je alleen maar uit de voorste 2 boxen geluid krijgt.

Als ik een spel speel, bijvoorbeeld een 1 of andere shooter, dan krijg ik mooi surround sound. Wat achter me is, hoor ik uit de achterste boxen, en wat voor me is hoor ik voor me, etc etc.

Als je een Realtek geluidskaart hebt, kun je in de instellingen (bij control panel) eventueel de optie ''Speaker Fill'' aanzetten, dan hoor je het wel door elke box.

Je hebt gelijk hij doet het, hartstikke bedankt MaatehhM.

Ik heb hetzelfde probleem en heb dezelfde speakers+geluidskaart.
Waar moet ik naartoe zodat ik muziek kan luisteren via 5.1?

Ik heb hetzelfde probleem en heb dezelfde speakers+geluidskaart.
Waar moet ik naartoe zodat ik muziek kan luisteren via 5.1?

Dubbelklikken op het speakertje in je werkbalk, en dan het vakje luidspreker vullen aanvinken, en klaar is kees je hebt 5.1

Bedoel je dit?
naamloos.jpg

Hoi,

Heb bijna hetzelfde probleem. Ik heb nu realtek HD 1.93 geinstalleerd maar ik kan mijn geluid niet op 5.1 zetten, komt dit doordat ik een laptop heb (acer extensa 5220)? Is het wel mogelijk om mijn 5.1 speakers op deze aan te sluiten? Ik kan er echt niet uit komen...

Hoi,

Heb bijna hetzelfde probleem. Ik heb nu realtek HD 1.93 geinstalleerd maar ik kan mijn geluid niet op 5.1 zetten, komt dit doordat ik een laptop heb (acer extensa 5220)? Is het wel mogelijk om mijn 5.1 speakers op deze aan te sluiten? Ik kan er echt niet uit komen...

Beste Malakin, kijk eens rechtsonder in je werkbalk, als je daar een icoontje hebt van realtek, dan moet je daar op dubbelklikken, en dan komt er een scherm waarop ergens staat luidspreker vullen, dat moet je aaanvinken, en klaar. succes, groetjes haran:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan