Stereo Mix voor Sigma Tel Audio in volumeregeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste lezers,

Ik heb een Dell computer met een Sigma Tel Audio kaart ingebouwd (onboard volgens mij). Ik wil graag de Stereo Mix eigenschap gebruiken om geluid uit de speakers op te nemen. Op dit moment staat deze eigenschap niet in de lijst onder de categorie 'Opnemen'. Het blijkt dat dit een vrij bekend probleem is bij dit soort geluidskaarten. Op internet worden twee soorten oplossingen beschreven. De eerste gaat over het aanpassen van het register. De tweede over het installeren van een nieuwe driver. Beide oplossingen hebben voor mij nog niet gewerkt.

Bij het rommelen met het register blijk ik na een reboot helemaal geen driver meer te hebben. Ik kan dus ook geen geluid meer afspelen. Gelukkig heb ik nog wel een setup van een driver bij de hand, dus met de installatie van deze driver is dit probleem dan weer verholpen.

De tweede oplossing is het downloaden van een nieuwe driver. Dell heeft daar een hele mooie online toepassing voor. Als ik een nieuwe driver download en opnieuw de computer laat scannen op updates, geeft hij nog steeds een update van de driver aan. Terwijl ik deze dan net geïnstalleerd heb. Daar gaat het dus ook niet helemaal lekker.

Nogmaals, beide oplossingen werken voor mij niet. Nu heb ik bij het rommelen met het register meerdere varianten gezien. Dus het kan zijn dat ik iets niet goed doe. Ik hoor graag of jullie nog iets weten.

Hieronder nog een aantal relevante gegevens.
Geluidskaart: SigmaTel High Definition Audio CODEC
Versie stuurprogramma: 5.10.0.5143
PC type: Optiplex 740

Groet,

Anton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan