Stereo Mix???

Status
Niet open voor verdere reacties.

done404

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
vandaag was ik even bezig met stereo mix in de middag en nu..
neemt mijn pc geluid op van de speakers van mijn headset:confused: .
Nu kan ik niks meer opnemen met mijn mic van men headset.
Wie weet hoe je dit kunt veranderen?!

Alvast bedanktt..

(ik ga ervanuit dat je XP of Windows2000 gebruikt hier):

Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe
Opties -> Eigenschappen -> in het lege bolletje vóór Opnemen klikken
Dan op Ok klikken

Dan weer het juiste ingangs-kanaal Selecteren door daar het vinkje te zetten.

Succes,

Tijs.

Misschien ondersteunt jouw geluidskaart het aanklikken van het "bolletje" Opnemen niet.
Dan moet je in het smalle venster naast Mixerapparaat de microfoon van je headset selecteren. (Zie bijgaand voorbeeld.)
Voor de rest dan weer dnties advies volgen.
.

Bijlagen

• MicOpn.jpg
    MicOpn.jpg
    16,8 KB · Weergaven: 57
Doet het nog niet.
euh bij die mixeraparaten geval .... staat er iets anders en niet men headset
hoe kan ik die erbij zetten?

Als je headset goed in XP is geinstalleerd, vink dan in die Eigenschappen van Opnemen ALLE apparaten aan die mogelijk zijn en klik dan Ok. Alle mogelijke opname-apparaten zouden dan in de mixer getoond moeten worden.

En dan ga je gewoon wat uitproberen totdat het werkt. Je hoeft de mixer er niet voor te sluiten, gewoon open laten staan, en telkens een ander opname-apparaat selecteren totdat het werkt. Kijk ook uit of er niet een schuif helemaal naar beneden staat, want dan ga je natuurlijk ook niets kunnen opnemen. Zet ze minstens half open.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Welkom bij Helmpij.nl

Ik heb je vraag verplaatst naar een geschiktere sektie.

Maar je zei: "de PC neemt geluid op van de speakers van m'n headset" .... dus als je in je in de oordoppen van je headset praat wordt dit opgenomen? Dan heb je de groene en de roze stekker verwisseld...... Anders even iets duidelijker het probleem omschrijven.....
Je headset wordt niet als zodanig genoemd omdat de oordoppen parallel hangen met je speakers en de microfoon is gewoon MIC.......

Nou .. als ik in de "oordoppen" praat hoor ik me zelf en niet als ik in de mic praat Snappie?

:confused:

En nee heb ze niet verwisseld en ik was bezig met stereo mix(was iets aan het opnemen) en sinds toen doet mijn headset zo raar.

Nou .. als ik in de "oordoppen" praat hoor ik me zelf en niet als ik in de mic praat Snappie?

:confused:

En nee heb ze niet verwisseld en ik was bezig met stereo mix(was iets aan het opnemen) en sinds toen doet mijn headset zo raar.

Je hebt het nu (ineens) over afspelen, niet over opnemen... Dat is niet zoals je de vraag gesteld had...

Dan moet je niet in het Opnemen deel zijn, maar in het Afspelen deel van de mixer!
Wellicht staat daar de microfoon (of welk ding dan ook je headset-microfoon voorstelt) met schuif helemaal naar beneden of op Dempen.

Succes,

Tijs.

Echt niet. ik heb et niet eens over afspelen
ik heb het de hele tijd al over opnemen gehad
maar die slimpo snapte het even niet ?!

aah kan iemand mij even helpen:(

en

die slimpo snapte het even niet

betekenen 2 dingen:
1. als je jezelf (of iets anders) wilt HOREN dan moet er iets worden AFGESPEELD
2. met uitdrukkingen als slimpo (die blijkbaar op mij slaat) heb je verder alle hulp van mijn kant verspeeld. Ik feliciteer je met dit resultaat.

Tijs.

neeeeeeee niet jij maar erp city

Kijk ... ik wil in de mic praten zodat ik wat kan opnemen
maar als ik wat afspeel dan word dat opgenomen :confused:

omg k word geak

Ok, je wilt dus een opname maken (bijvoorbeeld met Geluidsrecorder of een ander programma). Je had het eerder over het horen van jezelf over je koptelefoon, wat weer een afspeel-kwestie is.

Zet eens (zoals boeing al aangaf) alle opname-apparaten aan in de Eigenschappen van de mixer (zie postings eerder), en klik dan ok. Stuur een schermafdruk ervan mee met je volgende posting. Gebruik de [Alt][PrtScr] toetscombinatie om de inhoud van de mixer op het klembord te zetten, en plak die in mspaint.exe.

Zie verder mijn 'handtekening' onder dit bericht hoe je een schermbijlage maakt en kunt uploaden.

Als voorbeeld in de bijlage de opname- en afspeelapparaten op mijn computer.

Tijs.

Bijlagen

• mixer.JPG
    mixer.JPG
    90,3 KB · Weergaven: 49
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan