gebruiker37
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 jun 2009
Voor het eerst een 5.1 set (voor op uw pc), bij gewoon stereo output doen een paar boxen het niet, is daar wat aan te doen, één of ander foefje of zo?
Laatst bewerkt:
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb een speedlink sl 8870, is daar iets uit op te maken?@modag:klopt...als de bron stereo is kan het niet uit 5 boxen komen tenzij je er wat software op los laat.Dat is wat Maikel9 dus bedoelt.(virtual surround oid).Zo heb ik een creative kaart waar je dit in de eax console kan instellen.(cmss 3d)
De vraag is dus of de Ts ook zoiets heeft in zijn soundconsole.
In het menu zit alleen maar een optie voor uit hoeveel boxen je het geluid wil laten komen. Maar iemand had het over een programmaatje apart daarvoor downloaden toch? of uhhhh.Zegt mij niks Geert.Ik weet niet wat daar zoal aan software bijgeleverd wordt. Zul je toch echt in instellingen(optiemenu?) van die speedlink moeten zoeken.
Dat virtual suround is voor zover ik het snap dat die surround geluid na bootst op één of twee speakers, maar ik moet juist hebben (zoals je ook al zei) dat mijn overige speakers benut worden , al was het maar twee keer stereo, i.p.v. surround , en nog mooier met center en woofer benut, hij doet nu alleen de center speaker.@modag:klopt...als de bron stereo is kan het niet uit 5 boxen komen tenzij je er wat software op los laat.Dat is wat Maikel9 dus bedoelt.(virtual surround oid).Zo heb ik een creative kaart waar je dit in de eax console kan instellen.(cmss 3d)
De vraag is dus of de Ts ook zoiets heeft in zijn soundconsole.
Iemand anders die toevallig een speedlink sl 8870 kaart en driver heeft dan?Zegt mij niks Geert.Ik weet niet wat daar zoal aan software bijgeleverd wordt.Zul je toch echt in instellingen(optiemenu?) van die speedlink moeten zoeken.
Dat daar misschien software voor te krijgen is, zodat die wel alle boxen gebruikt. Vooral ook omdat die om één of andere reden ook de bas boxen niet gebruikt met de stereo output (was even vergeten bij te zeggen). Dat die van stereo geen surround maakt dat snap ik (wat ook geen ramp is, als je het mij vraagt) maar dat die hetzelfde signaal voor de linker box zeg maar, nog eens extra levert aan de left suround speaker, of er een manier is om dat voor elkaar te krijgen.Goedemorgen,
Zou dat niet zo horen stereo is toch geluid over twee boxen met eventueel de subwoofer
er komt volgens mij geen stereo uit 5 boxen.
Dacht dat ik dat van die éne box opgelost had maar dat was toch niet zo (het is hier wat een kluwen van draden en boxjes nog). Maar heb het ondertussen wel opgelost (misschien eerder ook al, maar dan had ik niet precies door wat ik eigenlijk gedaan had). Maar het kwam doordat ik de output op zes boxen had en de zesde boxen op het setje eigenlijk de achtste boxen op mijn geluidskaart zijn (denk ik). Hoe dan ook, als ik alle output inschakel die ik op mijn kaart heb (en niet de surround output maar de "back" output gebruik), dan doen ze het allemaal.Hoi..
Topic verder mij helemaal voorbij gegaan.
Maar het werkt nu dus....behalve die ene box dus maar dat kwam door een stkkertje verkeerd??(gezien ander topic)
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.