stereo output op suround set.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Voor het eerst een 5.1 set (voor op uw pc), bij gewoon stereo output doen een paar boxen het niet, is daar wat aan te doen, één of ander foefje of zo?

Laatst bewerkt:
Kijk eens in de instellingen van je geluidskaart of daar bij staat geluid uitvullen en probeer die eens.

Goedemorgen,

Zou dat niet zo horen stereo is toch geluid over twee boxen met eventueel de subwoofer
er komt volgens mij geen stereo uit 5 boxen.

Laatst bewerkt:
@modag:klopt...als de bron stereo is kan het niet uit 5 boxen komen tenzij je er wat software op los laat.Dat is wat Maikel9 dus bedoelt.(virtual surround oid).Zo heb ik een creative kaart waar je dit in de eax console kan instellen.(cmss 3d)
De vraag is dus of de Ts ook zoiets heeft in zijn soundconsole.

Hoi Frankwannet,

Beste wensen nog voor 2011, dat is dan toch nep stereo :D:D

Beste wensen Modag...

Gedeeltelijk wel...Maar zo heb ik ook een instelling 2x2.
Oftewel 2x stereo over 4 boxen.
creative.bmp

@modag:klopt...als de bron stereo is kan het niet uit 5 boxen komen tenzij je er wat software op los laat.Dat is wat Maikel9 dus bedoelt.(virtual surround oid).Zo heb ik een creative kaart waar je dit in de eax console kan instellen.(cmss 3d)
Ik heb een speedlink sl 8870, is daar iets uit op te maken?

Zegt mij niks Geert.Ik weet niet wat daar zoal aan software bijgeleverd wordt.Zul je toch echt in instellingen(optiemenu?) van die speedlink moeten zoeken.

Zegt mij niks Geert.Ik weet niet wat daar zoal aan software bijgeleverd wordt. Zul je toch echt in instellingen(optiemenu?) van die speedlink moeten zoeken.
In het menu zit alleen maar een optie voor uit hoeveel boxen je het geluid wil laten komen. Maar iemand had het over een programmaatje apart daarvoor downloaden toch? of uhhhh.

Dat virtual suround is voor zover ik het snap dat die surround geluid na bootst op één of twee speakers, maar ik moet juist hebben (zoals je ook al zei) dat mijn overige speakers benut worden , al was het maar twee keer stereo, i.p.v. surround , en nog mooier met center en woofer benut, hij doet nu alleen de center speaker.

Zegt mij niks Geert.Ik weet niet wat daar zoal aan software bijgeleverd wordt.Zul je toch echt in instellingen(optiemenu?) van die speedlink moeten zoeken.
Iemand anders die toevallig een speedlink sl 8870 kaart en driver heeft dan?

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Zou dat niet zo horen stereo is toch geluid over twee boxen met eventueel de subwoofer
er komt volgens mij geen stereo uit 5 boxen.
Dat daar misschien software voor te krijgen is, zodat die wel alle boxen gebruikt. Vooral ook omdat die om één of andere reden ook de bas boxen niet gebruikt met de stereo output (was even vergeten bij te zeggen). Dat die van stereo geen surround maakt dat snap ik (wat ook geen ramp is, als je het mij vraagt) maar dat die hetzelfde signaal voor de linker box zeg maar, nog eens extra levert aan de left suround speaker, of er een manier is om dat voor elkaar te krijgen.

Had een instelling in windows niet goed, alles op "c media pci audio" gezet en in instellingen van geluidskaart zelf ook, en hij verdeeld nu automatisch stereo over alle boxen. Had hier en daar eerst "c-media pci audio digitaal" in die hokjes waar je je keuze kan maken neergezet (nog eens professionele taal of niet). Geen digitaal dus maar alles op analoog en het is goed, voor wie er maar wat aan heeft.

Ps één box doet het sowieso niet maar das een ander verhaal.
ajuus.

Hoi..

Topic verder mij helemaal voorbij gegaan.:confused:
Maar het werkt nu dus....behalve die ene box dus maar dat kwam door een stkkertje verkeerd??(gezien ander topic)

Hoi..

Topic verder mij helemaal voorbij gegaan.:confused:
Maar het werkt nu dus....behalve die ene box dus maar dat kwam door een stkkertje verkeerd??(gezien ander topic)
Dacht dat ik dat van die éne box opgelost had maar dat was toch niet zo (het is hier wat een kluwen van draden en boxjes nog). Maar heb het ondertussen wel opgelost (misschien eerder ook al, maar dan had ik niet precies door wat ik eigenlijk gedaan had). Maar het kwam doordat ik de output op zes boxen had en de zesde boxen op het setje eigenlijk de achtste boxen op mijn geluidskaart zijn (denk ik). Hoe dan ook, als ik alle output inschakel die ik op mijn kaart heb (en niet de surround output maar de "back" output gebruik), dan doen ze het allemaal.

Ps : zie nu dat ik dit beter in mijn andere topic erbij had moeten zetten, maar ach, staat er nu al.
Doeg

En nog bedankt voor de antwoorden. Dank dank en nog eens dank, duizendmaal dank, plus nog een keer dank, en dan nog eentje.
Doeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan