Stereoset Sony RX-50

Status
Niet open voor verdere reacties.

compt

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2010
Hallo iedereen,

Van mijn buurman heb ik deze stereoset gekregen. Het betreft een Sony RX-50. Hij deed hem weg omdat de volume-controller soms stoorde of het niet goed deed. Dit is niet zo heel erg probleem.
Het 2de probleem is dat als je muziek aan het draaien bent vanaf een CD-rom. Dat deze ''stoort'' als het ware. Waarschijnlijk word de CD niet goed gelezen? Want het liedje van dan automatisch vooruit gespoeld en weer terug.
En je hoort gewoon dat hij moeite heeft om de cd te lezen.

Ik hoor het wel hoe je het kan repareren? Ik heb ook een speciale cd met een klein borsteltje waar je alcohol op moet doen. Deze maakt de laser schoon. Helaas geen resultaat.

Laatst bewerkt:
Hallo

Vermoedelijk hebben beide symptomen dezelfde hoofdoorzaak --> stof.

Met compressor potmeter (volumeregelaar) eens stofvrij maken.

Een druppeltje of 2 kontaktspray in de potentiometer kan wonderen doen.

De leesoptiek manueel zuiver maken d.m.v. oorstokje (wattenstaafje).

Reinigings c.d.' bezitten meestal geen genoeg (reinigingskracht) om sterk vervuilde lasers zuiver te maken.

Sony heeft/had?? relatief robuuste leesoptieken (lasers) ... de vervuiling dient al relatief veel te zijn alvorens er leesfouten optreden...

Uiteraard dient het toestel te worden geopend.

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring. (een beviende kennis???)

Peter

Ik begrijp helemaal wat u bedoeld. Ik zal bovenstaande proberen. Ik laat het nog weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan