Sterk Wi-Fi Signaal Krijgen Op Vliering?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ujico
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ujico

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2016
Hallo, ik heb een vraag over mijn internet verbinding. Ik heb een computer op de 2de etage van mijn huis. En ik was van plan om mijn computer op de zolder te zetten. Nu kan ik daar geen internet kabel neerleggen. Het is redenlijk hoog, ongeveer 10m? (Is een schatting). Wat zou een alternatieve optie kunnen zijn naast kabel internet? Ik weet wel al dat niks beter is dan een bedraad netwerk. Ik heb al eerder iets gelezen over een ''Netwerk repeater''? Of een ''Homeplug''? Ik heb niet echt veel verstand van dit soort dingen. Weet iemand misschien wat de beste optie zou kunnen zijn voor games zoals: World of WarCraft of YouTube/downloaden? Ik heb een download snelheid van: 15,5 Mbps, een upload snelheid van: 0,5 Mbps, Ping: 53 Ms, Jitter: 11 Ms. Ik heb tot nu toe geen problemen met mijn internet. En ik vindt het niet heel erg als mijn internet wat trager word met Wi-Fi.

Straight to the point: Ik zoek de beste optie voor een sterk signaal/redenlijk tot snel internet, budget maakt mij niet zo zeer uit.

Groet, Ujico. :)

Netwerk repeaters worden ook Wifi Repeaters genoemd. dit zijn apparaten die het wifi signaal ontvangen en weer versterken. De werking van deze apparaten is niet zo geweldig. je versterkt immers een verzwakt en vaak verstoord wifi signaal opnieuw. Het internet kan hierdoor traag of niet reageren.

Een goede oplossing voor dit zou Powerline adapters zijn. dit zijn apparaten die het internet verspreiden via het stroomnet van je huis. De snelheid is afhankelijk van kwaliteit van de bekabeling, maar in het ergste geval zijn ze vaak nog stukken beter dan WiFi.
Dit is bijvoorbeeld een leuk en goedkoop start setje: TP-LINK TL-PA411KIT V2.0

Uiteindelijk is kabel internet altijd het beste.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan