sterkere internet verbinding??

Status
Niet open voor verdere reacties.

housefreak

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2014
Hallo experts ,
Ik heb zins kort mijn drivers bijgwerkt en mijn computer helemaal gerestart met nieuwe harde schijf enz.
Maar nu ik op internet zit is de connectie niet meer zo sterk als vroeger het ligt niet aan de router maar aan de laptop want vroeger had ik op dezelfde kamer ong. 4/5 streepjes internet en nu heb ik dat ook wel maar het valt meestal naar een streepje en ik kan ook de routers van de buren niet meer zien zoals vroeger.Zijn er manieren om het signaal van de laptop te versterken???
Groetjes stelios.(PS) de router is niet verplaatst.

Wat je zegt gaat niet helemaal op, je laptop ontvangt een signaal van bepaalde sterkte en die komt toch echt van je router af.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat de prestaties van je draadloze netwerk kaart niet op maximaal staan in de energie instellingen. Maakt het uit of je op de accu werkt of op netstroom ?
Over welk besturingssysteem hebben we het ? Je weet zeker dat je de laatste drivers hebt ?
Download en installeer anders DriverBooster even en laat die heel je systeem updaten.

Mijn computer heeft een 64-bit systeem en ik had de nieuwste drivers van site hp site gedowload. En ik snap niet helemaal wat je bedoeld met accu of netwerkstroom mijn laptop heb ik gewoon in de stekker zitten. En ik heb driver booster 2 gedownload en die zegt dat alle drivers perfect zijn dus daar ligt het niet aan.

En heb je de mogelijkheid het signaal even te controleren met een andere laptop ? Desnoods even aan de buren vragen of een kennis ?
Kan me niet voorstellen dat het aan de laptop ligt eigenlijk.

Prima, ik hoor het wel. Ben morgen weer online overigens.

Edit: Router ook als eens gereset ?

Ik zei resetten niet testen ;-)

Stroom er minuutje af en er dan weer op en even wachten tot hij weer helemaal opgestart is.

ik heb er een tweede laptop bijgehaald en ik heb op youtube een video opgezocht en afgespeeld en bij mijn laptop liep hij meestal vast en bij die andere niet. Dus het ligt niet aan de rooter

en de andere computer zit mee dan 10 verschillende rooters en ik zie er maar 1

Het enige wat ik kan verzinnen is dat het met de energie instellingen te maken heeft dus nogmaals de vraag welk besturingssysteem je hebt.
Anders op de één of andere manier toch een defecte netwerk kaart.

Volg deze stappen even.....

Houd er wel rekening mee dat als je laptop in een energiebesparingsmodus draait, het niet is uitgesloten dat ook het zendvermogen automatisch lager wordt ingesteld.

In Windows 7 druk je op de Windows-toets + R en tik je in het uitvoervenster powercfg.cpl in. Klik bij Energiebesparing op De schema-instellingen wijzigen en vervolgens op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen (eventueel ook op Instellingen wijzigen die nu niet beschikbaar zijn). In de rubriek Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk kun je de energiebesparingsmodi instellen op Maximale prestaties.

BRON

We gaan nog even door.
Verwijder de kaart eens uit apparaatbeheer en start de laptop opnieuw op. Hij zal opnieuw herkend worden en "schoon" worden geïnstalleerd.

Waar hebben we het nou over ;)
De draadloze netwerk adapter natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan