Sticky footer, bijna goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Hallo Allemaal,

Ik ben via deze tips

http://ryanfait.com/resources/footer-stick-to-bottom-of-page/

bezig geweest om mijn footer onderaan de pagina te laten staan, het is me BIJNA gelukt want als ik mijn header leeg maak dan blijft hij inderdaad onderaan de pagina staan.

Nu is mijn vraag dus: ik wil EN de header houden EN de footer sticky onderaan het scherm hebben...

Waarschijnlijk (hoop ik) is het maar een piepklein dingetje wat verkeerd staat maar zelf kom ik er niet meer uit, wie kan me helpen?

Alvast bedankt,

Linda

Dit is de site waar het om gaat (is een testpagina hoor, verdere opmaak komt later):

http://www.ushio.nl/deutsch/testpaginaindex.html

Hoi Linda,
Woei! Ik weet niet of het een piepklein dingetje is, want bij mij ziet de pagina er in Internet Explorer en in Firefox en Opera en Safari steeds verschillend uit. En bij IE blijkt de pagina-opmaak er opeens anders uit te zien als je naar een andere resolutie overstapt. Het lijkt alsof ie gemaakt is voor minstens 1280x1024px, maar veel mensen hebben een scherm van max. 1024x768 > dan moet ie ook nog goed te zien zijn.

Om te beginnen zou ik even de html checken met de html-validator (er zit bv. een </div>'je teveel in), en een klein stapje foute code in de html kan een grote misstap op het scherm betekenen. De css-validator zegt dat er 5 css-fouten in zitten, en dat doet de zaak ook geen goed.

En het door Dreamweaver ingevoegde Spry-menu heeft helaas kuren als je de pagina niet met internet Explorer bekijkt. Strafpunten voor Dreamweaver! :mad:

Als deze dingen eenmaal in orde zijn gemaakt, denk ik dat het inderdaad maar een kleinigheid is om de sticky footer op z'n plaats te krijgen (en waarschijnlijk gaat het dan uit zichzelf al goed, want het origineel doet het ook goed).

Succes!
CSS-Hunter

correctie!

Hi Linda,
Via een Google'tje kom ik er net achter dat de Spry menubar van Dreamweaver niet altijd (of misschien wel nooit) mis gaat in andere browsers dan Internet Explorer.
Ik heb een serie voorbeelden getest, en die werken allemaal ook goed in Firefox, Opera en Safari.
Ze staan op deze pagina van webtutorials.be (even naar beneden scrollen en je ziet de links naar de voorbeelden).
- Sorry DW, het kan dus wel, en de strafpunten trek ik hierbij in! :D.

Hiermee valt het probleem op je pagina (als het geldige code is) uiteen in twee delen: de toepassing van het Spry Menu, en de toepassing van de Sticky Footer.
Ik zou dit ook afzonderlijk oplossen:
  • Een losse pagina maken met Spry Menu en zonder Sticky Footer, en kijken hoe je die goed aan de praat krijgt.
  • Een losse pagina maken met Sticky Footer en zonder Spry menu, en kijken hoe je die goed aan de praat krijgt.
  • Als ze alle twee goed werken, een combinatie-pagina maken.
  • Als die het doet, ben je klaar. :)
  • Als die het niet doet, zitten Spry Menu en Sticky Footer elkaar dwars, en moet dat opgelost worden. Met een beetje geluk kan dat geregeld worden door ergens een extra ID in de html-code te zetten, en dan via je CSS te commanderen dat deze anders behandeld moet worden dan normaal. - Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. ;)
Succes!
CSS-Hunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan