Stijl niet op hele alinea toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cadsite

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Ik ben weer een uitgebreide handleiding aan het schrijven. Om het de lezers gemakkelijker te maken pas ik stijlen toe. Commando's echter wil ik altijd vet en in een afwijkend lettertype typen.

Ik dacht hiervoor dan een stijl aan te maken, maar merk dat een stijl automatisch slaat op de hele alinea. Is er een mogelijkheid om een eenvoudige "select & click" te hebben zodat ik enkel de commandotekst moet selecteren en ik deze met 1 muisklik de stijl "commando" kan geven?

Alvast bedankt!

Je hebt twee soorten stijlen: alinea stijlen en Tekststijlen. Je hebt duidelijk een Alineastijl aangemaakt. Maak dus een nieuwe stijl aan, en let op of het type stijl. Overigens kun je in 2010 stijlen maken die allebei doen. Of dat handig is, weet ik niet, gebruik ze zelf nog maar net. Maar met zo'n gecombineerde stijl kun je als je eerst selecteert de selectie opmaken, en anders werkt de stijl op de alinea.

Bedankt voor het snelle antwoord. Hier werk ik met 2010, thuis met 2007.
Hier werkt het nu, thuis kijk ik het nog na.

Kun je als je thuis hebt gekeken nog melden of in 2007 de gecombineerde stijl ook bestaat?

Ik heb het even getest (lang leve google drive).
De stijl is er ook in word 2007 en werkt perfect. Ik kan het toepassen op een selectie en ook zonder selectie, dan wordt de hele alinea aangepast.

Bedankt voor je hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan