Stijlen overal beschikbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter slpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slpe

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Goede dag,

Ik zit met een situatie waarbij er zeg maar 10 stijlen zijn gedefinieerd in Word 2010. Deze stijlen zijn in principe op alle sjablonen van toepassing. Nu worden er 500 sjablonen gebruikt om de diverse brieven kwa inhoud te onderscheiden. Voor nu is dat de oplossing (zou anders kunnen), maar hoe zorg ik ervoor dat deze 10 stijlen in alle sjablonen beschikbaar worden? Of beter gezegd, als er een stijl wijzigt of bijkomt dit in 500 sjablonen is verwerkt.

De normal.dot is per gebruiker en wordt geregeld opnieuw opgebouwd. Is er een manier om een sjabloon aan een ander sjabloon te koppelen (die met de 10 stijlen) en dat stijlsjabloon dan in de opstartmap van Word te zetten?

Ik hoop dat iemand mij een zetje kan geven.

Alvast bedankt

Een simpele oplossing zou kunnen zijn om de vaste stijlen in een aparte sjabloon te zetten, en die mee te laden bij het starten van Word. Dat is eenvoudig in te stellen, en je bent er zeker van dat alle gebruikers de stijlen hebben. Ook is het dan niet meer nodig om alle losse sjablonen aan te passen, wat mij uit beheersoogpunt een heel groot voordeel lijkt.

Stijlen laden bij opstarten

Klinkt logisch, maar door dit sjabloon met standaard stijlen in de OpstartDirectory te zetten wordt deze nog niet geladen. Waar kan ik instellen (Word 2013) welke sjablonen worden geladen bij het opstarten?

Ik doe dat (Word 2010) in <Bestand>, <Opties>, <Algemeen> groep <Algemeen>, knop <Bestandslocaties>. Daar heb je een aantal mappen die je kunt gebruiken zoals <Gebruikerssjablonen>, <Werkgroepsjablonen> of <Opstarten>. Hier zet je dan de sjabloon in.

Wij gebruiken voor opstarten een map op de Q-schijf waar iedereen bij kan. Dat werkt prachtig, maar heeft één groot nadeel: als je de sjabloon wilt vervangen dan kan dat alleen als alle gebruikers uit Word zijn vertrokken. Laat één gebruiker zijn pc-tje aan staan, dan blijft het bestand gelocked en kun je het dus niet aanpassen. Bij 1100 gebruikers is die kans een stuk groter dan bij 20, kan ik je uit ervaring vertellen :). Wij sluiten nu dus met een script alle pc's af na zoveel tijd, en dan kun je (ook weer met een scriptje) buiten kantooruren de sjablonen wel vervangen.

Dat werkt inderdaad prima, maar ik had bij de stijlen alleen in huidig document staan. Als ik alle stijl selecteer staat hij er netjes bij. Dat had ik even over het hoofd gezien. Het lukte mij overigens wel om een sjabloon aan te passen. Het bewerken deed ik alleen in de opstartmap zelf, maar jij bedoelt denk ik het overschrijven van een file

Klopt. En dat dan dus als er meerdere mensen aan dezelfde sjabloon lurken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan