Stille computer gezocht.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fubi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fubi

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Ik zou graag eens een pc willen hebben die ik niet hoor.

Zou ik dan een laptop kopen, of zijn die ook niet stil ?

geluid komt van koelers en koeler uit voeding

ik heb een coolmaster low noise ben er heel tevreden van en hij koelt ook zeer goed
er bestaan ook regelaars om te minderen van toeren
dus minder geluid

en een voeding low noise is ook aan te raden als je geen gesuis wilt

Laptops hoor je ook. Je zou kunnen beginnen met stille ventilatoren en een stille harde schijf. Er zijn ook van die kasten (erg prijzig) die helemaal geisoleerd zijn zodat je ze niet meer hoort. Ik weet niet meer welk merk dat was. Maar je kunt je computer zelf ook wel een beetje isoleren.

Maar zo'n laptop maakt toch niet zo veel lawaai, of vergis ik me nu ?

Die kast die nu langs mij staat is juist een turbine :confused:

verander gewoon de koeler
dat heel wat schelen ,of koop een toerregelaar van zalmann 6 euro

Hoi,

Ik las je bericht. Ik heb ook last van het geluid van m'n pc en ik heb hem in een andere kamer gezet. Ben je in een keer van het probleem af als het in een andere kamer zetten van je pc tenminste voor je mogelijk is. Ik heb wel een aantal kabeltjes moeten verlengen enz, maar het werkt prima.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes.

Groetjes, Leonie

Kijk eens naar mijn systeemgegevens, zelf gebouwd en ben dik tevreden alleen de casefans van de kast gebruik ik niet want dan heb je wel weer geluid.
Verder zorg je dat van de grakakoeling de fan lekker groot is, hoe meer toeren hoe meer geluid nl.

Anders is waterkoeling een optie maar lastig omdat je soms moet bijvullen en er kans is op condens, maar het is de stilste optie.

Dus kies een kast met stille casefans of een alternatieve koeling en neem grote fans...zalman bv.

Verder de airflow van je kast bevorderen dus weinig kabels en ruimte tussen je componenten.

greetz
H

PS. Laptops produceren veelal veel hitte alle onderdelen zitten nl. dicht op elkaar dus weinig ruimte dus worden erg heet en luidruchtig gekoeld !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan