Stille instap pc advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi, wil een instapsysteem samenstellen voor m'n vader, zo rond de 300 euro, alleen maar de systeemkast met onderdelen.
De enigste eisen: Onboard videokaart, stil, redelijke opslagcapaciteit en 2 GB ram.

Wie wil me hierbij assisteren? Heb een kleine voorkeur voor AMD ..
EDIT: OS hoeft men niet mee te nemen in de begroting.
Whittey

LAN ... budgetsysteem ...

Ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat icidu goedkope goede draadloze netwerkkaarten heeft voor 20 euro. Verder zou je een lichte Athlon x2 kunnen nemen en twee 1024 Mb value ram modules van corsair nemen. Een moederbord met AM2 socket en DDR2 is ook al goedkoop en de meeste moederborden hebben een onboard VGA. Verder zou ik Ubuntu aanraden omdat je lichte hardware in je systeem gaat plaatsen. Ook heb je al 80 Gb schijfjes voor 50 euro.

Ik schat dat je dat ongeveer 270 euro gaat kosten.

Trouwens, bestaan er moederborden met onboard lan ? Dan zou je geen externe netwerkkaart nodig hebben.

Laatst bewerkt:
AMD Athlon 64 X2 5200+ € 58,- € 58,-
Asus V3-M2V890 € 72,22 € 72,22
Kingston KVR667D2N5K2/2G € 27,31 € 27,31
Samsung SH-S223F € 16,56 € 16,56
Samsung Spinpoint F1 HD502IJ € 48,30 € 48,30

Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 222,39

http://tweakers.net/ext/pricewatch/...=144243/1,125088/1,159167/1,209921/1,166615/1

Het kan nog goedkoper. Je kan nog een duurdere processor er in zetten. Een stille (maar kleine) processorkoeler. Ander geheugen.

Laatst bewerkt:
Een kleine aanpassing, zou graag de hardware bij 1 leverancier weg willen halen, ivm bezorg/verzendkosten, en als OS komt er XPpro erop te staan.
@marsmannetje, kzie dat je de kast en voeding 'vergeten' bent;) ..

EDIT Ik zie net dat het ASUSdeel de kast is, eh, moederbord is dr nog niet geloof ik ..

Laatst bewerkt:
Een kleine aanpassing, zou graag de hardware bij 1 leverancier weg willen halen, ivm bezorg/verzendkosten, en als OS komt er XPpro erop te staan.
@marsmannetje, kzie dat je de kast en voeding 'vergeten' bent;)

nee hoor:
Asus V3-M2V890 € 72,22 € 72,22

En de webshop die alles heeft moet je maar even zoeken. Van die asus-kast zijn er wel meerdere.
(is dus kast, moederbord en voeding in 1: perfect voor budgetsystemen)

Ik zal er es mee aan de slag, wellicht een andere processor erbij in:)
Dank voor het meedenken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan