stille koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave The Rave

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een STILLE koeler.
Ik had eerst een vulcano 7 maar dat leek wel een vliegtuig. Nu heb ik er een die wel minder geluid maakt, maar nog niet stil genoeg is.

Weet iemand een goede en hoe duur is die dan?

Ik heb een AMD Athlon 1800+.

Alvast bedankt Dave.

coolermaster, of zalman zijn goede en stille merken, een waterkoeling is nog stiller... :)

Er zijn enorm veel stille koelers.. Wat is je budget ongeveer?

ja mijn budget????????

dat weet ik niet precies maar ik las over en waterkoeling van € 125,-
Maar dat vind ik veel te duur.

Je kan toch wel iéts zeggen.. Het kan 15 euro zijn, het kan 60 euro zijn en het kan 150 euro zijn.

Ik ben zeer tevreden over de Arctic Copper Silent TC. Deze heeft Temperature Control waardoor hij veel zachter gaat draaien als de processor niet warm is. Hij is voor maar 13 euro te koop bij www.perfect-systems.nl

Om hem goed te benutten moet je echter wel een programma gebruiken die ervoor zorgt dat je processor echt 'niets' doet op het moment dat hij niets hoeft te doen. Zo'n programma is Vcool, zie:
http://vcool.occludo.net/

Als ik dit draai en niet al te veel doe (Word, Email Internet en zo) dan is mijn Athlon 1400 zo'n 40 graden en is mijn koeler goed stil.
Als ik ga gamen of zo dan wordt mijn processor wel warmer (50-60 graden) en dan ga je de koeler ook echt horen.
Ik heb echter op een nieuwe Athlon gezien dat Vcool geen effect had. In dat geval is deze koeler misschien ook niet stiller, dus ik zou het eerst uitproberen.

Ik vind de Arctic-series niet echt geweldig.. Stil, dat wel, maar de koelprestatie is echt zwak.

Als het dan echt zo goedkoop moet zijn, kan je beter voor een Spire Whipserrock (Silent versie) gaan, die kost zo'n 16 euro.

Dan zou ik voor een Zalman CNPS6000-AlCu gaan.. Zo ziet de heatsink eruit:

zcnps6000alcu440.jpg

26 euro op Wintelco.nl.

Geplaatst door Steve
Dan zou ik voor een Zalman CNPS6000-AlCu gaan.. Zo ziet de heatsink eruit:

zcnps6000alcu440.jpg

26 euro op Wintelco.nl.

zal wel duur zijn? (verzendkosten) ik heb er ook eentje mijne weegt 1 kilo ofzo :rolleyes:

Geplaatst door toetje33
coolermaster, of zalman zijn goede en stille merken, een waterkoeling is nog stiller... :)

dan heb ik denk ik een brakke coolermaster, want die van mij is net een stofzuiger!

Geplaatst door toetje33
zal wel duur zijn? (verzendkosten) ik heb er ook eentje mijne weegt 1 kilo ofzo :rolleyes:

deze is niet geheel uit koper dus dat gewicht zal (relatief) wel meevallen

dan heb ik denk ik een brakke coolermaster, want die van mij is net een stofzuiger!

die van mij ook. Is wel een standaard boxed dingetje...

Ben op dit moment ook aan het zoeken, voor goede en stille koeling:

Cooler Master HHC-L61 Silent ( voor Socket A en 370 )
De fan ff er af halen.
Cooling Pasta Arctic Silver 3
FAN Adapter 60 - 92 mm Aluminium Silver
Case FAN (92 x 25) Papst 3412 NGM / 72 m³/h, 2300 RPM
Koelt wel lekker volgens mij. :cool:
Alleen zit je dan al op zo'n 70 euro. :(

Laatst bewerkt:
Redelijk duur, en met die Zalman kom je bijna even ver. Die heeft trouwens sowieso een 92mm fan. Zalman = schoonheid en stilte.

Ja, okee.

Denk toch dat deze een stuk beter koelt dan die van zalman.
hhc-l61.jpg

Ik weet het niet.. Die is slechts 6cm breed, en heeft zeker weten veel minder oppervlakte dan de Zalman.

uuuuuuuuhhhhhhhh, wacht ff, ik let niet goed op,
die is meer bedoeld voor de FC-PGA / Socket 370:
Rja (/W) = 0.6 (FC - PGA)
Dure gasten bij www.xxlcases.nl vragen ze 2 keer zoveel voor de Cooler Master HHC-L61
www.perfect-systems.nl kost ie 31 euro.
Cooler Master HHC-L61 Silent (Sock A - XP3000+) ???
Wordt er een beetje gek van. :eek:
Hoe groot is de socket A eigenlijk.

Geplaatst door Steve
Ik weet het niet.. Die is slechts 6cm breed, en heeft zeker weten veel minder oppervlakte dan de Zalman.
Minder oppervlakte oke, maar 60x60mm fan's maken meestal meer herrie.
Vanwege hun (kleinere)omvang moeten ze meer toeren maken
om dezelfde koel resultaten te krijgen als hun grotere(stillere) broers/zusters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan