stille koeling voor oud systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMax

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Berichten
171
Ik heb hier een oude computer staan (á 300/350 watt) en die gebruik als server voor een website. Nou wil ik daarvoor een koeling die ik niet hoor (maar dan ook echt niet), omdat ik in dezelfde kamer slaap.

Zelf dacht ik aan waterkoeling ofzo, maar misschien heeft iemand iets anders in gedachten of weet iemand wel een goede (goedkope) koeling.

bvb :thumb:
 
Beetje moelijk adviseren wanneer we niet weten welke hardware in die pc zit....
 
Beetje moelijk adviseren wanneer we niet weten welke hardware in die pc zit....

Ik weet het zelf ook niet precies, maar dit is wat ik weet:
Videokaart: Ati Radeon 9800
Mobo: A7V400-MX
CPU: 1.5 Ghz
RAM: 512 MB
DVD drive brander
500 GB HDD ATA
 
Alleen een Rdeon 9800 is van huis uit niet echt de stilste. Heb hem zelf gehad en er snel een Zalman opgezet.
 
Processor: AMD Athlon XP

oke..


http://tweakers.net/pricewatch/111875/thermaltake-sonic-tower-cl-p0071.html
Deze kan passief. Ik weet alleen niet of ie goed genoeg is voor jouw athlon.

Ja, bedankt ik denk wel dat deze gaat werken daar mee. Maar wat denken jullie van waterkoeling?

Alleen een Rdeon 9800 is van huis uit niet echt de stilste. Heb hem zelf gehad en er snel een Zalman opgezet.

Is dat dan mogelijk, kan je de fan op de GPU vervangen?
 
Laatst bewerkt:
De fan op de gpu vervangen is mogelijk, vraag alleen niet hoe :S
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je de pc gebruikt als server gebruikt, lijkt die radeon 9800 mij onnodig. Heb je niet ergens nog een oud AGP kaartje liggen dat geen fan heeft, zo'n passief gekoelt ding? Dan hoef je daar al geen geld in te steken.
En uit ervaring weet ik dat die processors al zeker geen heethoofden zijn. Je kan is zien hoe warm hij wordt als je de fan afkoppelt. Als de processor stressed onder de 60 graden blijft, kan die zo passief gekoeld blijven. Als hij toch te warm wordt dan is het beter een andere koeler te kopen.

Waterkoeling lijkt me geen optie. Ik betwijfel ten eerste of er voor die socket wel een waterkoeler is, en als je kijkt naar de prijs van waterkoeling en naar de pc, vind ik het zijn geld niet waard. De beste/goedkoopste oplossing is proberen van zo veel mogelijk passief te koelen.

Edit: heb net op de Asus site gekeken, en volgens de site zou er al een onboard videokaart op dat mobo zitten. Dus kan je best die radeon 9800 er gewoon uithalen en de onboard kaart gebruiken dan.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je de pc gebruikt als server gebruikt, lijkt die radeon 9800 mij onnodig. Heb je niet ergens nog een oud AGP kaartje liggen dat geen fan heeft, zo'n passief gekoelt ding? Dan hoef je daar al geen geld in te steken.
En uit ervaring weet ik dat die processors al zeker geen heethoofden zijn. Je kan is zien hoe warm hij wordt als je de fan afkoppelt. Als de processor stressed onder de 60 graden blijft, kan die zo passief gekoeld blijven. Als hij toch te warm wordt dan is het beter een andere koeler te kopen.

Waterkoeling lijkt me geen optie. Ik betwijfel ten eerste of er voor die socket wel een waterkoeler is, en als je kijkt naar de prijs van waterkoeling en naar de pc, vind ik het zijn geld niet waard. De beste/goedkoopste oplossing is proberen van zo veel mogelijk passief te koelen.

Edit: heb net op de Asus site gekeken, en volgens de site zou er al een onboard videokaart op dat mobo zitten. Dus kan je best die radeon 9800 er gewoon uithalen en de onboard kaart gebruiken dan.

Bedankt, dit zal ik is gaan testen. Ik edit dit bericht wel als het gelukt is. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan