Stille pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

popeye65

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hey allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een stille pc upgrade, Ik heb zoveel kasten op het internet gevonden dat ik niet meer verder kom :S

Ik heb als cpu fan en psu gevonden,
cpu fan: thermalright ultra 120 extreem
psu: de Seasonic S12 600W, of Corsair HX-620 620W

Echter past die cpu fan niet in alle kasten :( (is namelijk 16cm hoog. en de plaat waar je moederbord op ligt is meestal ook 1 cm hoog. en een 250mm koeler is rond de 3cm dik, de risico dat het niet past in een kast die maar 20cm breed is ga ik niet nemen)

Nu vroeg ik mij af of jullie misschien stille kasten weten. het liefst met fan controller en 1 of 2, 250mm fans. Hij moet dus ook iets breder zijn dan 20cm. Een volledige geïsoleerde kast mag ook maar wel met voldoende mogelijkheid tot koelen. De clio twin engine past niet onder me bureau dus die valt al af. daarnaast heb ik nog 2 kasten gevonden.

1) de aerocool extremengine. enige probleem is dat het waarschijnlijk net niet past met de cpu koeler. voor de rest wel mooie kast met fan controller voor 3 fans.
2) antec p182 daar past de cpu fan wel maar heb ik geen fan controller erbij.
3) artic 900: ook net 20cm breed. gaat dus waarschijnlijk niet passen.

Ik hoop dat jullie wat meer behuizingen weten. er zit echter wel een prijskaartje aan.
De Cooler Master Stacker 830 is een beetje te duur :D. liefst een kast van maximaal rond de 130 euro. die niet langer is dan +/- 55 cm, stil is en mijn hardware goed koel houdt.

Ik hoor van jullie :p (i hope)

heb alle kasten nog een keertje bekeken maar er zit niks tussen. de kast moet minimaal 1x 120mm intake en exhaust hebben en het liefts nog een plek voor de 3e in een window of zo bevestiging achter de harddisk bay wat je ook soms ziet. De behuizingen op ikbenstil.nl hebben over het algemeen alleen 1 intake en 1 exhaust waarvan ze meestal nog kleiner zijn dan 12cm.

:(

niet van toepassing maar dIt is me pc momenteel na een upgrade met dual core. Het weg zagen van de fanbescherming heeft veel geholpen maar nog steeds is het een stofzuiger. momenteel met de zomer ook niet zo koel meer. cpu 44, case 37 idle. het plaatje is slecht kwaliteit maar als je IE op 200% zet kan je het wel een beetje lezen :P
pcoverzicht.jpg

zat ook te denken aan misschien een iets mindere cpu fan die minder groot is maar wel stil. dan heb je de xp120 en de scythe ninja, http://www.silentpcreview.com/article646-page3.html

maar als het kan koop ik natuurlijk de ultra 120 extreme.

Plaatje van de Antec p182
stock.jpg

Cooling System:
1 rear 120mm TriCool™ Fan (standard)
1 top 120mm TriCool™ fan (standard)
1 lower chamber 120mm TriCool™ Fan (standard)
1 front 120mm fan (optional)
1 middle 120mm fan (optional) to cool the VGA
External fan control on the rear panel for the top and rear fans in the upper chamber

Case Dimensions:
52cm (H) x 21cm (W) x 51cm (D)

Een probleem bij deze kast is dat ik de 120mm'ers van Tricool moet vervangen.
omdat de koelers van scythe stukken stiller zijn met meer of dezelfde airflow. die kosten 12 euro per stuk. dan zouden de fans + behuizing 180 euro worden wat redelijk boven mijn budget voor een kast ligt. Wat weer een voordeel is, is dat er geen window of side fan is dus mocht het nodig zijn kan de kast altijd nog met demping beplakt worden.

pc1.jpg

Maar nu vroeg ik mij af. De psu die ik wil maakt 41db op 100% cpu gebruik en 2vga's op 100%, maakt het dan uit of ze 20 of 25db maken. De hoeveelheid koelers ook bepalend is voor het aantal decibel. zo maakt 1 fan 20db, 2 fans 22db en 3 fans rond de 25db. Had dat ergens een keer gelezen.

Ook weet ik dus niet of een fancontroller achter het deurtje past. Of is er een mooie betaalbare digitale fan controller voor in je 5,25 bay. die 4 fans kan aanpassen?

maarja iemand anders die een goede case weet?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan