Stilte....

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Ik wou daarnet een nieuwe dvd-writer aansluiten op m'n pc. Toen ik hem opstarte werkte de USB niet zo goed meer (muis werkte niet). Na enkele herstarts en het verwijderen van de nieuwe hardware deed mijn pc niets meer. Geen bios, niets! Zelfs geen system-beep. Alle fans en disks draaien wel. Zou het een kortsluiting kunnen geweest zijn? Of iets anders? Anyway... is er nog iets aan te doen en zoniet, wat is er zeker gesneuveld?

Diederik

edit: Als ik lang genoeg wacht, dan krijg ik één korte beep... Volgens deze site betekent dat een 'dram refresh falure'. Is mijn ram stuk of kan het ook gewoon het moederbord zijn? Of beide?

Laatst bewerkt:
Zitten alle kabels goed aan gedrukt??????

Anders kun je proberen om alles los te maken ,behalve je diskdrive en dan kijken of je zo nog in bios kan komen
Daarna weer verder gaan met opbouwen , kom je vanzelf de fout tegen hoop ik voor je

Kijk ook of je niet tegen het geheugen reepje heb gestoten tijdens de inbouw, haal deze er evt uit en plaats hem opnieuw, als je meerdere reepjes hebt loop deze dan allemaal na.

Alles behalve de diskette heb ik al geprobeerd. Ik heb zelfs alle PCI kaarten verwijderd. Geen resultaat. Ram schijfjes ook apart geprobeerd. Geeft telkes één beep en geen beep zonder ram. Daarom dacht ik dus dat het aan de ram lag...

Hij komt niet tot booten... Dus dat zal niet werken (had ik ook gedacht te doen moest ik hem nog eens aan de praat krijgen.)

Nog suggesties?

Kom je wel in het bios, doe dan eens een reset.

Ga naar default settings van je bios, en probeer hem nog eens op te starten

Het is maar een idee! Als je weet waar op je MB de reset van je bios zit (na eerst je voeding losgekoppel hebt)Vaak via een jumper omzetten en dan weer terug (uit ervaring met een MSI bord) je computer weer op te starten is Dit n.a.v de tip van Speedtouch schoot me dat weer te binnen Niet geschoten is altijd mis:o

Aanvulling op BANDIT123,
Mocht je geen jumper kunnen vinden, dan kun je ook de batterij van het moederbord er voor een minuut of tien eraf halen.
Ook hier eerst de stroom afkoppelen.

Had ik ook al gedaan/ voeding uit, batterij van het moederbord en de bios gerefresht met de jumper... Geen resultaat.

Ik overweeg om een nieuw moederbord te kopen. (en ram/voeding/processor)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan