stilzwijgend mailen vanuit VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

DXELECTRO

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2015
Beste Forumvrienden,

is er code beschikbaar in VBA om een mail te laten versturen (vanop een doc dat ik publiek wil gebruiken) zonder dat de gebruiker hiervan een melding krijgt ?
Kan men ook vermijden dat dat in het postvak uit komt ?

In bijlage de code die ik nu gebruik hiervoor
Dank voor de berichtjes
Groeten
Xavier

Bijlagen

Je gaat er zo wel vanuit dat een gebruiker ook beschikt over Outlook en dat hoeft niet zo te zijn. Welke melding krijg je nu?
Daarnaast heb ik je code wat opgeschoont. Je hebt hier voldoende aan:
Code:
 Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    If Not ThisWorkbook.Saved Then
        ThisWorkbook.Save
    End If

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

With OutMail
        .to = "info@.be"
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = "Subject"
        .Body = "Body"
        .Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName
        'You can add other files also like this
        '.Attachments.Add ("C:\test.txt")
        .Send   'or use .Display
    End With

Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing
End Sub

Gebruik ook inspringpunten daar waar het relevant is. Dat maakt code een stuk leesbaarder.

Laatst bewerkt:
Ik deed zonet test op een on-site pc waarop office 2007 draait en ik kreeg de melding" iemand probeert vanop jouw account mail te versturen ...ofzo"
Als ik mijn document hier run op Excel 2013 dan heb ik dat probleem NIET.

Ik las zonet ook iets hieromtrent op de website van Rondebruin (zie tekst hieronder)
men stelt voor om die 3 regels te testen...
Heeft u ervaring hiermee ?
Dank u al Ed
Xavier

When you use the code examples from my mail page it is possible you get this security warning
Or try to use this SendKeys example if you use one of the Outlook object model examples
from my mail page. Instead of .Send in the code examples you can use this three lines.

.Display
Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:02"))
Application.SendKeys "%s"

Note: SendKeys is not always reliable and this will not work on every computer.
The S is from Send, if you not use a English version you must change this letter.
This tip is only working for the Outlook object model examples on my site.

Klopt. Dat is een beveiliging van Outlook en daar kan je voor zover ik weet niet omheen als je niet beschikt over een Exchange server.

dank voor de tip Ed

Moet nog veel leren I know :-)
Wat ben ik dankbaar dat er nog mensen te vinden zijn zoals jullie hier.
Want ja...je kent het wel...MUURVAST en dan zakt die moed richting waar hij niet mag geraken :-)

ben toch blij met het resultaat van onze eerste opdracht.
Ik weet best dat die volledige code ook wel zou opgekuist/vereenvoudigd kunnen worden maar het werkt :-)
En zonder al TE VEEL commentaar begrijp ik volgend jaar ook nog alles hihi

kan ik iets fout doen door die 3 extra regels(van vb: Rondebruin) toe te voegen en zoals ik begrijp wordt de send dan niet gebruikt ?
Dan test ik dat even morgen
Fijne avond nog Ed
Xavier

Die melding kun je nog wel omzeilen maar dan moet je een aparte mail procedure in Outlook gebruiken. Daarnaast kun je met ClickYes het dialoogvenstertje automatisch weg laten klikken. Dat laatste is erg handig als je mailings verstuurt en dus meerdere mails wilt sturen.

Heb je een voorbeeld van die aparte procedure Octafish? De enige manier die ik ken is het aanmaken van een Relay Connector in de Exchange server.

Laatst bewerkt:
danku u Ed...u neemt de woorden uit mijn mond.
Voor mijn toepassing is het gewoon belangrijk dat ik van zoveel als mogelijk gebruikers een melding krijg als men doc gebruikt.
Dat er eens één door de mazen van het net kruipt , daar lig ik natuurlijk niet van wakker.

Die "yes click" geven (ik vermoed als er error komt) lijkt me wel een interessante optie

Dank om op dit late zondagse uur nog zo gemotiveerd te forummen :-)

don't woory...tomorrow is another day
zeker jullie slaap niet voor laten dus
Groeten
Xavier

Die ClickYes werkt op zich goed maar voorkomt niet dat de melding in beeld komt. Anders zou er geen Yes zijn om op te klikken ;) Dus "stilzwijgend" mailen kun je er niet mee. En uiteraard moet de gebruiker waar vandaan de mail wordt gestuurd over Outlook beschikken, ander werkt het helemaal niet.

Laatst bewerkt:
de vraag is of men de tijd gaat hebben om dat te lezen :-)
enne....is dat eigenlijk wel toegelaten ? (privacy)
Ik wil ook niet in de cel belanden hé :-)

Als het puur is om het gebuik van je document bij te houden denk ik niet dat dat een probleem is. Maar zeker weten doe ik het niet en de wetgeving in België erover ken ik al helemaal niet. In Nederland hebben we een instantie genaamd het Juridisch loket waar je met dat soort vragen terecht kunt.

Laatst bewerkt:
Heb je een voorbeeld van die aparte procedure Octafish? De enige manier die ik ken is het aanmaken van een Relay Connector in de Exchange server.
Ik moet de procedure weer even opzoeken, want vorige week is m'n werkprofiel 'vernieuwd' en daarmee ook al m'n Outlook macro's. Dus ik moet 'm effe opzoeken :).

Ik heb de code (gelukkig) weer gevonden, het is een hele lap tekst; het originele verhaal staat hier.

Hele lap tekst inderdaad. En ik gebruik er al een eigen API voor, die kost me niks. Wel bedankt voor het opzoeken :)

Geen dank :). Ik kwam bij het zoeken ook al mijn andere verloren gewaande macrootjes tegen, dus mijn dag is weer goed :D

2 Vliegen in 1 klap dus :)

Dank u Octa ...maar voor mij zeker geen spek voor mijn bek :shocked:
Ik houd het maar hierbij .
dat lijkt me de veiligste oplossing.

Niet verder roeien dan je aan kan :D. Success met je oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan