• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stippellijn bij printvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

atjelie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Hallo, ik heb een aantal dingen getypt in excel die ik wil uitprinten. Alleen als ik wil uitprinten dan krijg ik een stippellijn te zien vanaf A-32 tot G-32 en dan van G-32 tot aan helemaal boven hier een printscreen: http://img518.imageshack.us/img518/8990/excelsc2.jpg

nu kan ik alleen dat uitprinten wat in die vak zit verder niks. hoe kan ik die stippellijn weghalen?

ik wil ook over een heel a4 kunnen uitprinten. als ik nu op uitprinten druk dan krijg ik een lege ruimte aan de zijkanten maar daar wil ik dan ook kunnen uitprinten hoe doe je dat?

B.v.d.

Hi Atjelie,

Als je een printpreview gezien hebt komt er automatisch zo'n stippelijn. Deze stippellijn geeft aan waar je pagina eindigt. Je kunt bij zo'n printpreview de marges van je pagina instellen (en dus de witte randen rondom kleiner maken). Als je daadwerkelijk voor printen kiest, dan kun je selecteren wat je wilt printen (meerdere werkbladen, geselecteerde gedeelte, enz.).

Groet,
Maikel

ok die zijkant heb ik weg kunnen halen maar hoe krijg ik die stippellijn weg?

Die stippellijn print Excel niet uit, het is slechts en alleen om aan te geven waar je pagina eindigt. Dus waarom zou je die weg willen hebben?

sorry ik heb mijn vraag een beetje onduidelijk gevraagd.

ik wil die stippellijn (dus waar mijn pagina eindigd) verplaatsen, hoe doe je dat?

B.v.d.

Een a4 is een a4, deze kun je niet groter of kleiner maken. Om toch alles op 1 pagina te krijgen kun je verschillende dingen doen:
1. De marges (witte randen) aan te passen
2. Celbreedte aan te passen
3. Lettertypes kleiner (en dus wederom eigenlijk celbreedte aanpassen)
4. Pagina-instelling wijzigen*
Misschien zijn er nog andere opties, maar dit zijn diegene die ik ken. Ik hoop dat dit is wat je wilt.

Groetjes,
Maikel

* Ga naar 'Bestand' in de menubalk, 'Pagina-instelling' en kies dan voor 'verkleinen/vergroten' het juiste percentage waardoor wel alles op 1 pagina past

ik heb het gevonden, bij Beeld heb je die instelling, je kunt dan de pagina einde veranderen.

bedankt voor al jullie hulp.

Hallo atjelie.

Klik op het vergrootglaasje afdrukvoorbeeld>pagina eindvoorbeeld. je ziet dan een stippellijn trek die naar de blauwe lijn, nogmaals op afdrukvoorbeeld>normale weergave.

Gr Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan