stndby s3

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen152

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Ik ben de laatste tijd bezig geweest mijn pc zo in de standby te krijgen dat hij stil wordt wat ik ook doe de fans blijven draaien
ik heb in de bios suspend to ram aangezet en in windows met dumppo (te vinden op microsoft zijn site)
windows xp pro zo ingesteld dat hij s3 doet in plaats van s1
en met sleeper heb ik getest of hij dan stil wordt maar niets helpt:evil:
ik heb een K7S41GX moederbord die inderdaad s3 ondersteunt.
de fan van de processor en van de voeding blijven draaien.

Hopelijk geven anderen weer een reactie/commentaar op mijn reactie hier.
Ik denk namelijk dat wat jij wil helemaal niet kan: De pc moet direct weer actief kunnen worden, dus zijn (m.i.) harde schijven en grafische kaart uitgeschakeld, maar de rest niet.
Je zult dus m.i. moeten uitwijken naar Slaapstand ipv. Standby.
Activeren slaapstand: Start -> Uitvoeren -> powercfg.exe /Hibernate on
Gebruiken van slaapstand: Start -> Uitschakelen -> [shift-knop vasthouden zodat Standby verandert in Slaapstand en daar dan op klikken]

Je kunt even een reactie achterwege laten totdat anderen me misschien terugfluiten over mijn aanname over standby (eerste paragraaf) of misschien tóch een suggestie hebben over hoe in standby de ventilatoren uit te schakelen waar je het over had.

Succes,

Tijs.

Ik heb zelf een laptop en die schakelt wel helemaal uit de slaapstand gebruik ik zowiso al maar omdat ik weinig ram geheugen heb gaat het opstarten niet al te snel
en volgens bronnen van het internet betekent suspend to ram oftewel s3 dat alle ventilatoren worden uitgeschakeld en de data wordt opgeslagen in het ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan