• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

stock opmaak garage

Status
Niet open voor verdere reacties.

achtergael

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Wie kan mij helpen?? Heb het volgende nodig.

Een garage koopt bv per maand 10 wagens aan.
Nu moet het dus zo gebeuren dat wanneer je de wagen ingeeft in het tabblad van de maand dat deze ook automatisch in de stocklijst komt. En wanneer hij verkocht wordt deze erweer uitgaat.

Heb echt niet veel verstand van dit soort zaken, dus alle hulp is welkom. Indien het mogelijk is natuurlijk????

Hetgeen ik reeds opgemaakt heb is bijgevoegd.

Waarom laat je rij één herhalen op rij 28 en 55?
Is het niet handiger rij één te blokkeren zodat deze niet mee naar boven scrolt?
Waaraan is te 'zien' dat een auto verkocht is en dus niet meer in de Stocklijst voor moet komen, als er een verkoopdatum gevuld is?
Je doet ook nog iets met overdragen van totalen, maar niet van maand naar maand, mis ik iets?

Alvast bedankt Withaar.

De opmaak ziet er zeker niet slecht uit.
Maar het is de bedoeling als de wagen verkocht is, dat je deze dan niet meer ziet in de stocklijst indien het mogelijk is?

Hij zou uit de stocklijst moeten verdwijnen wanneer ik in een van de twee velden het verkocht bedrag invul.

Want nu verdwijnt hij niet uit de stock.

En deze van februari en maart komen niet tevoorschijn in de stock???

Nogmaals alvast bedankt.

Toch wel hoor.

In kolom G (tabblad stock) staat hoe je de autofilter moet instellen om alleen de niet verkochte wagens te zien te krijgen.

In de bijlage staat nogmaals het zelfde bestand maar nu met de autofilter aan.
Alleen de 4 niet verkochte wagens zijn nu zichtbaar, ook die van februari en maart.

Overigens bij ik zelf niet zo tevreden met deze oplossing, bij wijzigingen moet je opnieuwe het autofiler instellen on de wijzigingen zichtbaar te krijgen, dat gaat dus niet automatische (helaas).

Misschien heeft iemand hier nog een oplossing voor, alternatief is met een macro te werken,. Zou dat een probleem zijn?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry voor het late reageren.
Was namelijk ziek.

Is inderdaad niet echt handig te noemen.
Maar toch al bedankt voor de moeite.

Heb je reeds iets meer kunnen bedenken???
Of iemand anders een oplossing?

Bedankt

Ben aan het klooien geweest met een macro die de autofilter er automatisch afhaalt en weer opzet, het lukt me echter niet om dat werkend te krijgen.

Hoe vaak moet je het blad verversen?

Op de bladen mogen de wagens niet verdwijnen.
Is enkel op de stocklijst dat ze moeten verdwijnen wanneer er een wagen verkocht is.

Hoeveel dat is hangt af van de verkoop natuurlijk.

Toch al bedankt voor het opzoeken.

Dat ze niet mogen verdwijen op de maandbladen is me duidelijk.

Maar omdat ik de macro niet werkend om het stock overzicht snel te updaten was de vraag meer bedoeld om inzicht te krijgen in hoe vaak je dit blad moet verversen.
Als dat meerdere keren per dag is is verder zoeken eventueel zinvol, als het bv slecht één keer per dag is is zo iets ook nog wel met de hand te doen...

Op blad "Stock"een Update-macro geplaatst, die alle 12 maanden filtert op kolom F (lege cellen) en het resultaat
per blad kopieert naar blad Stock.

Je kunt Updaten zo vaak je wilt.

Bijlagen

Alles werkt perfect en ziet er goed uit.

Bedankt - Bedankt - ...

Nog een vraagje.

Ik zou ook een blad met de beginstock moeten hebben.
Kan ik deze nog bijvoegen???

En het totaal van de stock zou er ook nog moeten opkomen.

Kan ik dit zelf of kun je me enige richtlijnen geven hoe ik dit moet doen??

Nogmaals reeds bedankt

Als ik de beginstock manueel ingeef.
Hoe kan ik ze dan automatisch laten verdwijnen bij verkoop???
Is het dan niet makkelijker met een blad beginstock of moet ik ze bij januari ingeven?

Maar voor de rest perfect hé.

Nogmaals van harte bedankt!!!!!!

Als je alles in blad "Apr"invoert, dus Inkoop en ook de Verkoop komt het goed,want de macro Update filtert de verkoop eruit en alleen de Inkoop ( dus de Stock) wordt in blad Stock gepresenteerd.

Het kan ook eenvoudiger.
Je kunt ook de geegevens uit je oude bestand in het nieuwe bestand plakken (maand voor maand)
Als de kolomindeling van beide bestanden gelijk zijn.

Als dat gebeurd is klik je op "Update"

Ik kan u volgen maar wat doe ik dan volgend jaar met de stock??

Deze dan ingeven in januari toch of niet???

Ik zoek dan ook jaar per jaar de wagens in te voeren en niet alle jaren door mekaar.

Maar ik denk dat ik ze dan in januari zal importeren.

Voor het volgende jaar maak je alle maandtabbladen schoon en kopieer je Stock naar blad "Jan" , hierna ga je door met invullen van blad "Jan"enz..
En je kunt de knop Update weer gebruiken.

Dat dacht ik ook.

Nogmaals bedankt voor de geboden hulp.
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Kun je dit nu in de thread zetten als opgelost.

Greetz from belgium

Als jij vindt dat het is opgelost,mag je dat hier rechtsonder aanklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan