Stockbeheer met barcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaximV

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Hallo,

ik ben net begonnen met in Acces een stock programma (tje) te maken, omdat ik iets simpels wil. Ik ben geen kenner van Acces maar kan er toch een klein beetje met werken.
In bijlage vindt U mijn stock terug maar voor ik verder deze lijst aanvul heb ik volgende vragen:

vraag 1: als ik een formulier opendoe en in een tekstvak een barcode inscan met behulp van een scanner aangesloten op mijn pc kan ik dan in acces verticaal zoeken toepassen? Dus dat hij via de ingescande barcode op mijn formulier de gegevens terug geeft en waarbij ik dan het aantal verander?

Vraag2: Als het gevraagde hierboven mogelijk is, hoe beging ik daar het best aan van vba en dergelijke heb ik nog geen kaas gegeten.

Kan mij iemand helpen?

Hierbij de link naar het bestand daarmee het uploaden van bijlage niet lukt.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WMQUK6UFDDQD.accdb

Alvast bedankt.

Ik kan op het werk de db niet openen, dus dat wordt vanavond. Maar ik snap op voorhand al niet wat je met Verticaal zoeken bedoelt. De functie zoals je die (vermoedelijk) uit Excel kent, werkt in Access namelijk niet. Daar zoek je dus niet verticaal, bedoel ik maar te zeggen. Uiteraard kun je wel zoeken, maar dan rolt er een specifiek record uit, en niet de eerstvolgende lagere waarde bijvoobeeld.

Het doel is als ik een barcode inscan dan moet hij deze code weergeven in een tekstvak in mij formulier en moeten de andere gegevens op mijn formulier ingevuld worden op basis van die specifieke code.
dus als ik code "ABSKANT0001" scan moet deze mij de gegevens geven van het product met die code.

alvast bedankt.

Werkt het scannen al wel? Kun je een barcode scannen en de uitkomst daarvan in een tekstvak krijgen?

Neen, dat was mijn eerste vraag, ofdit wel mogelijk is?

Dat zou mogelijk moeten zijn, maar dat is een beetje lastig testen zonder barcodelezer. Dat zul je dus uit de handleiding van de barcodelezer moeten halen. Mijn kennis houdt op bij het feit dat een barcodeleze een bestand levert; dat kan in de vorm van een tekstbestand, of een Excel bestand, dus waarom ook niet naar Access?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan