Hallo,
Na veel zoeken zonder resultaat wou ik op deze plaats eens proberen.
Ik ben aan het experimenteren voor een stockbeheer bestand in Excel, maar zit vast op een bepaalde functie.
Het is niet zo simpel om uit te leggen, maar ik zal het zo duidelijk mogelijk stellen.
Op het tabblad "Uitgaande" komt een overzicht van producten die buitengaan.
Nu moet ik een onderscheid maken tussen het "verleden" en de "toekomst".
Alle bestelde producten vóór vandaag moeten apart opgeteld worden en doorgetrokken worden naar het tabblad "Stock".
Hetzelfde voor bestellingen na vandaag, maar volledig gescheiden.
In het tabblad "Stock", wou ik dan deze twee in een aparte tabel zetten. Dit om een duidelijker beeld van het stockaantal te krijgen.
Het meest voor de hand liggende leek mij om een combinatie tussen verticaal zoeken en een ALS functie.
Alvast bedankt
Groeten,Bekijk bijlage tester Stockbeheer.xlsm
Emiel
Na veel zoeken zonder resultaat wou ik op deze plaats eens proberen.
Ik ben aan het experimenteren voor een stockbeheer bestand in Excel, maar zit vast op een bepaalde functie.
Het is niet zo simpel om uit te leggen, maar ik zal het zo duidelijk mogelijk stellen.
Op het tabblad "Uitgaande" komt een overzicht van producten die buitengaan.
Nu moet ik een onderscheid maken tussen het "verleden" en de "toekomst".
Alle bestelde producten vóór vandaag moeten apart opgeteld worden en doorgetrokken worden naar het tabblad "Stock".
Hetzelfde voor bestellingen na vandaag, maar volledig gescheiden.
In het tabblad "Stock", wou ik dan deze twee in een aparte tabel zetten. Dit om een duidelijker beeld van het stockaantal te krijgen.
Het meest voor de hand liggende leek mij om een combinatie tussen verticaal zoeken en een ALS functie.
Alvast bedankt
Groeten,Bekijk bijlage tester Stockbeheer.xlsm
Emiel