stom foutje gemaakt en nu bios kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

headlight

Banned
Lid geworden
27 mrt 2013
Ik heb een paar stomme foutjes gemaakt met de uefi BIOS van mijn msi b75ma e33 moederbord.

Ik ben meteen van versie 1.2 naar 1.7 gegaan, maar hierdoor werkten de USB 3 poorten niet meer.

Toen kreeg ik het advies om terug te gaan naar 1.2 om dan 1.3 te doen enz.

Alleen tijdens het flashen van 1.2 liep de BIOS vast, en ik deed met mijn stomme kop een reboot.

Beeld blijft zwart en alleen de fans draaien, dus ik denk dat ik de BIOS kwijt ben.

Hoe zet ik dit terug?

http://nl.hardware.info/productinfo/157485/msi-b75ma-e33#tab:specificaties
BIOS type EFI
Dual BIOS Nee
Boot-menu in BIOS Ja
Flash-programma in BIOS Ja
BIOS profielen Ja
Probleem diagnose Nee
On-board Power / Reset switch Nee
On-board Clear CMOS switch Nee
Trusted Platform Module Nee
BIOS-chip(s) vervangbaar Nee
Lucid VirtuMVP software Nee

Hmmmmm... slecht voor uitzicht.
Je kunt proberen om de batterij eruit te halen en de plus en min van de houder op die batterij houder kort te sluiten (dus zonder die batterij erin!) en dan weer de batterij erin en opstarten en duimen...

Er zijn reparatie opties...
http://www.flashbios.org/nl/29-computer-laptop-bioschip-reparatie
maar jouw bord kost minder dan 50 euro... dus... geen optie...

@TheNeonator

Meld alleen berichten waar de TS wat aan heeft. Onzin berichten worden niet gewaardeerd.

Batterij ligt er nu een nachtje uit, maar ik wou maar niks kortsluiten, klinkt niet goed.

Maar er is dus manier om dit terugtezetten?

Zoals Andre al liet zien, geen dual bios.
Er is dus geen backup bios chip.
Bios chip vervangbaar :nee

Met vallen en opstaan moet je het leren

Batterij ligt er nu een nachtje uit, maar ik wou maar niks kortsluiten, klinkt niet goed.

Maar er is dus manier om dit terugtezetten?
Leuk gevonden..... ;) maar volgens mij had je een probleempje.... dus wat heb je te verliezen....
Ik heb het al ruim uitbemeten, maar zonder laten repareren (=duur ) heb je geen andere keuze dan een nieuw bord.

Ik vind het absurd dat ik een compleet moederbord af moet schrijven hierdoor, maar dit is niet anders.

Toch bedankt.

Tja... dan moet je dus vooraf een bord uitzoeken die een vervangbare bios chip of een goede restore optie heeft.... dus een zoekklus.....
Of..... niet te gretig flashen.... ;)
Aan jou zelf de keuze...
Sterkte.

sorry, heb tijdje niet opgelet.

ik heb voor dit goedkope bordje gekozen omdat ik hem goedkoop krijgen kon en omdat het voor een htpc voldoende is.
ik weet niet zeker of de bios chip afneembaar is maar uitsolderen is ook geen groot probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan