stom stom stom

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Berichten
131
Hi,

Ik hoefde bij mijn pc met xp pro nooit in te loggen.

Nu heb ik een nieuwe groep aangemaakt [Lusrmgr.msc]. De bestaande account daaraan toegevoegd en ik heb de groep administrators verwijderd.

Nu start ik die pc opnieuw op. Ik krijg alleen de de administrator account en ik moet een wachtwoord opgeven terwijl ik dat nooit heb ingesteld.

Blanco en dan enter heeft geen effect. Weet iemand wat dat wachtwoord mogelijk kan zijn. Of hoe ik dit kan omzeilen?

Alvast bedankt.
 
Met opstarten F8 in blijven drukken , en dan voor laats goed werkende
Zou wel eens kunnen helpen
 
Kijk eens of het zo lukt start uitvoeren type control userpasswords2 Dan vinkje bovenaan weghalen, tussen control en user een spatie Gr.rama
 
Geplaatst door rama
Kijk eens of het zo lukt start uitvoeren type control userpasswords2 Dan vinkje bovenaan weghalen, tussen control en user een spatie Gr.rama

Moet hij wel eerst in windows kunnen komen en dat is nu de vraag ;)
 
Bandit bedankt maar dit heeft geen resultaat, ik blijf weer haken achter het account inlogscherm.

Rama - zover kom ik niet eens.

Anyone else?
 
En in veilige modes?

Een ander nog misschien nog een idee voor hem!
 
Kom je wel in de veilige modems via F 8-5
 
Krijg je een scherm op je beeld waar je de administrator naam kunt weghalen en een andere naam neer kunt zetten?

En het admin wachtwoord is tijdens het installeren ingegeven (door jou of door diegene die het geinstalleerd heeft)
 
Ik kan administrator niet vervangen en de machine betreft een pre-installed Dell.

Nazoeken in het manual leert dat ik -worse case scenario- hardware matig op het moederboard een jumper kan indrukken die passwords reset.

Liever softwarematig!
 
via dos

Via dos evt.systeem herstel

kies ervoor om te starten in veilige modus met opdrachtregel
type op de opdrachtregel
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
druk op enter
en kijk of dit wel systeemherstel procedure start
 
Staat in de manual het admin wachtwoord niet?

Software matig gaat lastig worden aangezien je niet in windows kunt komen en windows erover heen zetten gaat langer duren dan via het moederbord een jumper verzetten
 
doe-dit-dan -> blijf hangen achter inlogscherm
Mario -> nee.
 
ik heb het gezien. Het lijkt mij nogal een stevige ingreep. Ik ga er morgen mee aan de slag.

Bedankt tot zo ver.
 
Dat is gelukt!

Ik zou bijna denken dat ik aan het hacken was.

Bedankt, Maestro 12!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan