Stomme vraag, maar kan database niet bewerken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludo van Vliet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een database voor de ledenadministratie van onze PV met daarbij een kasboek waarin uitgaven, inkomsten en contributie wordt bijgehouden.

Nu heb ik een sjabloon van internet (MS-Office site) gedownload zodat ik niet alles zelf hoef te maken maar kan aanpassen.

Ik weet het een en ander af van tabellen en dergelijke, maar mijn kennis op gebied van Access is beperkt.

Het bestand opend met een schakelbord.
Nu is het echter zo dat ik niet weet hoe ik naar de tabellen moet gaan.
De meeste items in de taakbalk bovenin het scherm zijn niet beschikbaar.
Ook de windows-knop links bovenin geeft maar 1 mogelijkheed en dat is afsluiten.

Wellicht is het zeer eenvoudig, maar ook met de help-funcite kom ik er niet uit....

Bestand is ingepakt met hoogste compressie 137kb dus kan ik het helaas niet meezenden.

Hopelijk kan toch iemand mij helpen.
Het bastand heb ik van de volgende site gedownload.....
www.microsoft.com/netherlands/artikelen/klantbeheer/ledenadministratie.aspx

Ludo

Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht is het in het vervolg handiger als je de vraag + oplossing post. Dan hebben anderen er ook iets aan.

Welkom op Helpmij.:)

Het is niet de bedoeling je vraag leeg te maken. Ik heb deze dus weer terug gezet. zoals hierboven aangegeven kan het voor andere ook handig zijn als er een oplossing vermeld wordt.

Hoi Ludo,

Om alle opties van een db te zien, moet je hem openen met de <Shift> toets ingedrukt.
Daarna kun je met <F11> overschakelen naar het db venster.

Mijn excusses voor het ongemak, ik had de vraag net gepost toen ik het antwoord vond.
Dus dacht ik, ik zal de vraag snel weghalen omdat het zo'n simpele vraag is.....

Tsja, nu zit ik dus met de database die ik kan openen, maar het wijzigen is dus toch lastiger dan ik dacht....

Als ik items bij de persoonsgegevens wil toevoegen (zoals bijvoorbeeld GSM nummer etc).
Hoe moet ik dat dan aanpakken ???
In de tabel is het gelukt, maar loop tegen problemen aan bij het formulier, de link met de tabel krijg ik niet rond. Blijf een foutmelding krijgen.

De exacte tekst van de foutmelding weet ik nu niet, zit achter een andere pc dan waar ik de database op heb (lekker handig).

Mochten er tips zijn op eerste hand hoor ik dat uiteraard graag......

:(

Een formulier is (meestal) gebaseerd op een tabel of een query. Als je iets verandert in een tabel, dan moet je die aanpassing dus ook doorvoeren in het formulier. Bij een query als bron zul je een nieuw veld ook aan de query moeten toevoegen, bij een tabel hoeft dat niet.
Op het formulier voeg je het veld toe m.b.v. de knop Veldenkiezer. Of je maakt een tekstvak, en verandert vervolgens de Besturingselementbron via de Eigenschappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan