stomme vraag over opzoeken en invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nakkie040

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
beste,

ik loop nu met access stoeien en ik kom er niet uit, ik ben een beginneling met access en weet niet goed waar ik op zou moeten googlen om het antwoord te vinden dus probeer ik het hier maar te vragen.

ik heb een tabel met klanten bestand en een tabel met inkoop contracten

nou wil ik als ik een klant nummer invoer dat automatisch de naam adres en woonplaats er bij komen te staan op het formulier

waar zou ik dit moeten bouwen ? of hoe werkt t ongeveer dat ik er zelf naar kan googlen :p ?

alvast bedankt
michiel

Kijk eens in dit voorbeeld...

Bijlagen

Hoi ik heb denk ik het zelfde probleem,

Misschien dat dit samengaat met de oplossing.

Ik heb een naam in een tabel die ik in een formulier met een drop-down kan selecteren.
daarnaast wil ik uit een ander tabel de afdeling selecteren, ook in hetzelfde formulier.

en nu komt het, ik wil dat in een veld ernaast de bijbehorende afdeling automatisch wordt gevuld. ik heb al diverse voorbeelden hier uitgeprobeerd maar ik kom er maar niet uit.

edit: OctaFish.,..ik kom er ook niet uit met jouw keuzelijsten bestandje..

Ik hoop dat dit voor Nakkie040 ook helpfull kan zijn.

Bijgevoegd heb ik een voorbeeldje..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft de vraag van Smoofert: daar kan ik toch niet zo veel chocola nog van maken; ik snap namelijk de bedoeling niet. Je hebt een formulier met Naam, Team en Etage er in; ik neem aan, dat je met Naam de Afdelingsnaam bedoelt. Waarom dan nog een extra keuzelijst voor de Afdeling?

ik heb meerdere teams verdeeld over 2 etages(afdelingen)

ofwel:
Team1 zit op etage 2A
Team2 zit op etage 3A

De medewerker (naam) die ik selecteer kan de ene dag in team 1 zitten (op de 2e etage dus), maar de volgende dag weer in team2.

als ik het team selecteer, wil ik in de kolom ernaast zien op welke etage dat is.

Heb je hier iets aan?!

hmm... toch nog een vraag OctaFish.. :)

Heb je nu alleen een combobox gemaakt en deze cboTeam genoemd?
en in het volgende veld cboteam.columnm(2) gezet?

Ja, dat is wat hij gedaan heeft. Had je iets anders verwacht dan?

Kijk eens in dit voorbeeld...

Hoi ik heb denk ik het zelfde probleem,

Misschien dat dit samengaat met de oplossing.

Ik heb een naam in een tabel die ik in een formulier met een drop-down kan selecteren.
daarnaast wil ik uit een ander tabel de afdeling selecteren, ook in hetzelfde formulier.

en nu komt het, ik wil dat in een veld ernaast de bijbehorende afdeling automatisch wordt gevuld. ik heb al diverse voorbeelden hier uitgeprobeerd maar ik kom er maar niet uit.

edit: OctaFish.,..ik kom er ook niet uit met jouw keuzelijsten bestandje..

Ik hoop dat dit voor Nakkie040 ook helpfull kan zijn.

Bijgevoegd heb ik een voorbeeldje..

aaah super bedankt beide,

ik ga hier vanavond eens mee zitten spelen !

gr michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan